دبیرکل جبهه ایستادگی گفت: احزاب باید به جای طرح مباحث زود هنگام انتخاباتی کمک کنند تا وعده‌های رئیس جمهور عملیاتی شود.

احزاب بایدبه جای طرح مباحث زود هنگام انتخاباتی کمک کنند تا وعده‌های رئیس جمهور عملیاتی شودیدالله حبیبی دبیرکل جبهه ایستادگی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پیامدهای طرح مباحث زودهنگام انتخاباتی اظهار کرد: طبیعت احزاب رصد مسائل مختلف جامعه و رایزنی درباره آینده سیاسی کشور است. اما نباید طرح برخی مسائل مانند انتخابات آن هم در حالی‌که 4 سال تا سال 1400 باقی مانده است بر مسائل کلان کشور تأثیر بگذارد.

وی افزود: احزاب باید در چارچوب منافع ملی و سیاست‌های کلی نظام قدم بردارند و در شرایط فعلی با توجه به دغدغه‌هایی که در کشور و منطقه وجود دارد، نباید این مسئله که قرار است رئیس جمهور آینده کشور چه کسی باشد، در رأس اولویت‌های کشور قرار گیرد.

دبیرکل جبهه ایستادگی تصریح کرد: البته لازمه کار تشکل‌های سیاسی این است که برای آینده بحث و رایزنی داشته باشند، اما این مسئله نباید به جامعه کشیده شود.

حبیبی بیان کرد: در شرایط فعلی احزاب باید با استفاده از روش‌های مختلفی مانند نقد و پیگیری‌های لازم کمک کنند تا وعده‌های رئیس جمهور عملیاتی شود.

وی با اشاره به اظهارات بن سلمان نسبت به برخی مقامات ایرانی و دیکتاتور خطاب کردن آنها، ادامه داد: عربستان تصور می‌کرد که با حمایت از گروهک تروریستی داعش می‌تواند سوریه را تحت سیطره خود بگیرد و در جهت تحقق منافع رژیم صهیونیستی و آمریکا قدم بردارد، اما این هدف عربستان تحقق نیافت.

دبیرکل جبهه ایستادگی تأکید کرد: خط مشی سیاسی عربستان با ایران به ویژه در 6_5 سال اخیر خصومتی بوده است، البته از عربستان انتظاری جز این اظهارات پوچ نمی‌رود.

حبیبی اذعان کرد: در شرایطی که اشخاصی مانند سردار سلیمانی امنیت را به امت اسلامی بازگرداندند و باید از آنها تقدیر و تشکر به عمل آورده شود، بن سلمان سخنان سخیفی بر زبان می‌راند و همچنان در جهت منافع رژیم صهیونیستی گام بر می‌دارد.

وی گفت: دیکتاتور در اصطلاح سیاسی به شخصی اطلاق می‌شود که منافع ملی کشور را زیرسوال برده و حکومت قبیله‌ای به راه می‌اندازد و از طرفی گوش به فرمان کشورهای نظام سلطه است.

دبیرکل جبهه ایستادگی اظهار کرد: بن سلمان ابتدا باید خود و مقامات عربستان را با مقامات کشور ما مقایسه کند و بعد صحبت از معیارهای دیکتاتوری به زبان آورد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار