مدیر امور عشایر شوش از آغاز کوچ پاییزی عشایر کوچ‌نشین از استان‌های لرستان، کرمانشاه، اصفهان و همدان به مناطق عشایری این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نوروز دبات، مدیر امور عشایر شوش گفت: کوچ پاییزی عشایر کوچ‌نشین از استان‌های لرستان، کرمانشاه، اصفهان و همدان به مناطق عشایری شوش آغاز شده است.

وی اظهار داشت: در این راستا صدها خانوار از عشایر کوچنده در مناطق عشایری غرب رودخانه کرخه و بخش مرکزی شهرستان شوش مستقر می‌شوند.

دبات تصریح کرد: این عشایر پس از چند ماه سکونت در ماه‌های فروردین و اردیبهشت به استان‌های ییلاقی کوچ می‌کنند و اداره امور عشایر شهرستان شوش برای رفاه حال عشایر اقدام به ارائه خدمات آبرسانی با تانکر و توزیع نفت و آرد در بین عشایر می‌کند.

مدیر امور عشایر شوش بیان داشت: سالانه بیش از یک هزار و 200 خانوار در غالب کوچ عشایر به شهرستان شوش مستقر می‌شوند که حدود 19 هزار دام به همراه دارند.

این مقام مسئول در تشریح تأثیر کوچ عشایر در افزایش تولید فرآورده‌های دامی و لبنی در شهرستان شوش، اذعان کرد: عشایر کوچنده در شهرستان شوش به افزایش تولیدات فرآورده‌های دامی و لبنی کمک می‌کنند، بطوری‌که روزانه 200 رأس دام به تولیدات گوشت قرمز در شهرستان شوش افزوده می‌شود.

انتهای پیام/گ

آغاز کوچ پاییزی عشایر به مناطق قشلاقی شوش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.