مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان شمار فرهنگیان متقاضی انتقال در این استان را سه هزار و ۵۰۰ نفر ذکر کرد و گفت: نقل‌وانتقال هزار و ۹۰۰ نفر از این افراد انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، محمد محسن بیگی ؛ مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: با توجه به گستردگی و پراکندگی موجود در استان کرمان ناچار به تأمین کمبودها از طریق نیروهای غیربومی هستیم و به همین دلیل در بسیاری مناطق نیروهای غیربومی حضور دارند.

وی افزود: امسال از حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر از فرهنگیان متقاضی انتقال در استان کرمان هزار و ۹۰۰ نفر منتقل شده‌اند.

محسن بیگی تصریح کرد: در حال حاضر به‌ منظور تأمین نیرو در مدارس با جابجایی و انتقال مابقی این افراد موافقت نشده است.

وی همچنین در خصوص ایاب و ذهاب دانش آموزان گفت: آموزش‌وپرورش به‌ صورت رسمی در این زمینه هیچ وظیفه‌ای به عهده ندارد؛ در برخی مناطق و مدارس خانواده‌ها تمایل دارند برای اطمینان بیشتر هماهنگی برای سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان از طریق مدرسه انجام شود.

محسن بیگی افزود: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد خانواده‌ها فرزندانشان را به مدرسه می‌آورند و آموزش‌وپرورش به‌ طور میانگین برای جابجایی حدود ۲۰ درصد دانش آموزان نقش دارند.

محسن بیگی با اشاره به اینکه در بسیاری از شهرهای استان کرمان بحث سرویس مطرح نیست چراکه مسافت‌ها کوتاه بوده و دانش آموزان پیاده یا توسط خانواده‌ها به مدرسه می‌روند، ادامه داد: کنترل‌های لازم در زمینه مساله ایاب و ذهاب دانش آموزان باید توسط دستگاه‌های متولی امر نظیر راهنمایی و رانندگی انجام شود.

وی گفت: آموزش‌وپرورش برای بحث سرویس مدرسه از شهرداری‌های هر شهرستان و منطقه اسامی شرکت‌های دارای صلاحیت را دریافت می‌کند؛ در شهر کرمان حدود ۱۰ شرکت دارای مجوزهای لازم برای حمل‌ونقل دانش آموزان توسط شهرداری اعلام‌شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان تأکید کرد: در شهر کرمان از حدود ۱۴۰ هزار دانش‌آموز حدود ۳۰ هزار نفر از سرویس مدرسه استفاده می‌کنند و مابقی توسط خانواده‌ها به مدرسه آورده می‌شوند؛ حتی در مواردی خانواده‌ها شخصاً هماهنگی لازم برای انتقال فرزندانشان به مدرسه توسط شخص سوم را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ی

در خواست انتقال 3هزارو 500فرهنگی در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار