باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد

زندگی سخت متاهلان با حقوق سربازی/ خبر خوشی در راه است!

سربازها و خصوصا سربازان متاهل با حقوق فعلی سربازی زندگی سختی می گذرانند اما خبر خوشی برای آنها در راه است.

زندگی سخت متاهلان با حقوق سربازی/ سربازان خبر خوشی در راه است!به گزارش خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سربازی شتری است که در خانه هر پسری میخوابد اما یکسری ها از روی شانس و اقبال و یکسری ها هم با توسل به راه های دیگر این شتر را از در خانه خود می رانند اما بسیاری باید سوار شتر سربازی شده و به پادگان بروند.

مطابق قانون سربازی در ایران 24 ماهه است که بنا بر مصالح کشور و صلاح دید مسئولان هر از چندگاهی دچار تغییراتی می شود. به طور مثال مدتی 16 ماهه بود (البته برای لیسانسه ها) مدتی 18 ماهه بود و حالا هم بیش از 20 ماه.

در همین قانون آمده است که خدمت سربازی 24 ساعته است و سرباز در تمام دقایق و ثانیه های خدمت، باید گوش به فرمان و آماده خدمت باشد. همین موضوع سبب می شود تا سرباز نتواند غیر از خدمت به امر دیگری بپردازد. البته ناگفتنی نماند که بکارگیری سربازان توسط ادارات و کارخانه ها نیز خلاف قوانین است.

حقوق سربازان در کمترین حالت 140هزار تومان است که برای بسیاری از افراد در نزدیکی همین مبالغ متوقف می شوند و در بهترین حالت برای پزشکان متاهل سرباز به 550 هزار تومان می رسد.

دراین میان باید توجه کرد که این حقوق به ازای چه خرج هایی پرداخت می شود یا به عبارت دیگر نیازهای مالی سربازان کدام است؟

هزینه حمل و نقل به منظور عزیمت به محل خدمت و بازگشت از آن یکی از اصلی ترین هزینه های سربازان به شمار می رود.
از آنجا که زمان مقرر برای حضور سربازان در محل خدمت، صبح زود است بسیاری از امکانات حمل و نقل عمومی در دسترس سربازان نیستند و سربازان مجبورند از تاکسی یا خودروهای شخصی استفاده کنند.

این در صورتی است که سربازان در شهر محل زندگی خود خدمت کنند و هزینه های حمل و نقل بین شهری نداشته باشند. این هزینه به تنهایی می تواند بیش تر حقوق دریافتی سرباز را صرف خود کند.

در خوش بینانه ترین حالت، مخارج حمل و نقل از میزان حقوق دریافتی بیش تر می شود و سربازان راهی برای کسب درآمد سر ریز این هزینه ها پیدا نمی‌کنند.

اما شرایط برای سربازان متاهل به مراتب سخت تر است. این بخش از سربازان که از قضا بخش بزرگی از جامعه سربازان را شامل می شود علاوه بر هزینه های حمل و نقل، هزینه های بزرگ تری نظیر کرایه مسکن دارند.

به دلیل اینکه سربازان در ابتدای مسیر کسب درآمد خود راهی خدمت سربازی می شوند توانایی خرید مسکن ندارند و ناگزیر به اجاره مسکن و پرداخت هزینه ماهانه برای اسکان خانواده خود هستند. هزینه های درمانی و خوراک و پوشاک نیز به این هزینه ها اضافه می شوند و توان مالی سربازان را به شدت کاهش می دهند.

نبود امکان مدیریت هزینه ها با استفاده از حقوق خدمت توسط سربازان آن ها را به داشتن شغل دوم وادار می کند که آن هم به موانعی که ذکر شد بر می خورد و آن ها را در کسب درآمد حداقلی برای گذران زندگی ناکام می گذارد.

در صورت موفقیت سربازان در کاریابی، آن ها دچار فشار مضاعف می شوند و حین اشتغال در هرکدام از شیفت ها ناچار هستند فشار حاصل از شیفت دیگر را نیز تحمل کنند. این عامل باعث کاهش کارآیی و کیفیت کار آن ها خواهد شد و حضور سربازان در خدمت سربازی و شغل دوم به صورت غیر موثر خواهد بود.

ناتوانی سربازان در برطرف کردن نیازهای مالی، اثرات سویی بر روند زندگی آن ها دارد. جوانان مشمول خدمت ناگزیر هستند ازدواج خود را به دلیل ناتوانی کسب درآمد مناسب حین خدمت سربازی به تاخیر بیندازند. تعویق ازدواج توسط جوانان مشمول باعث بالا رفتن سن ازدواج و افزایش فشارهای عاطفی و اجتماعی برای جوانان می شود.

اما نکته مهم این است که ستادکل نیروهای مسلح برای حل بخشی از این دست مشکلات سربازان تصمیم گرفته تا برای سربازان دوره های فنی و حرفه ای برگزار کند.

در همین رابطه موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در خصوص رویکرد جدید خدمت سربازی، در نظر است کارکنان وظیفه در طول خدمت با گذراندن آموزش مهارت آموزی حداقل یک مهارت فنی را فراگرفته تا زمینه اشتغال آن‌ها پس از پایان خدمت هموارتر شود.

وی ادامه داد: به همین منظور در سال جاری با تشکیل قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در ستاد کل نیروهای مسلح، برنامه‌ریزی های لازم برای تحقق این امر مهم صورت گرفته است. بر این اساس مقرر شد:

۱.آموزش های فنی و حرفه ای تعدادی از کارکنان وظیفه کماکان استمرار یابد.

۲. بسترهای لازم از قبیل هماهنگی‌ها، امضای تفاهم نامه‌ها، برگزاری همایش ها، تجهیز کارگاه‌ها و غیره برای ایجاد تحول و جهش قابل توجه در تعداد کارکنان وظیفه تحت آموزش در سال ۱۳۹۷ فراهم شود.

۳. برای کارکنان وظیفه‌ای که قبل از اعزام دارای یک تخصص فنی خاص بوده اند و یا در مدت خدمت سربازی با بکارگیری تخصصی در نیروهای مسلح عملا مهارت لازم را در فعالیت مربوط کسب کرده اند و در عین حال فاقد گواهینامه تخصصی هستند، گواهی نامه رسمی صادر شود.

سردار کمالی با بیان اینکه در نظر است با هماهنگی سازمان فنی و حرفه ای، این افراد ضمن ثبت نام در سامانه سازمان فنی و حرفه‌ای، مورد ارزیابی قرار گرفته و سپس از آن‌ها آزمون گرفته شود، خاطرنشان کرد: چنانچه افراد در آزمون پذیرفته شوند به آن‌ها گواهینامه رسمی مهارت سازمان فنی و حرفه‌ای اعطا خواهد شد. در غیر این صورت با آموزش مختصر و رفع نواقص، برای آزمون بعدی آماده می شوند.

سردار کمالی ادامه داد: تمام کارکنان وظیفه نیروهای مسلح که دارای مهارت خاصی بوده و یا حتی وظیفه نگهبانی را بر عهده دارند، در سامانه سازمان فنی و حرفه ای به آدرس HTTP:۱۱SARBAZ.IRANTVTO.IR ثبت نام کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: یگان های نیروهای مسلح موظفند این موضوع را به نحو شایسته اطلاع رسانی و امکانات لازم را جهت ثبت نام کارکنان وظیفه فراهم کنند، در ضمن یگان ها باید اسامی کسانی را که به هر دلیل قادر به ثبت نام اینترنتی نیستند، در قالب لوح فشرده تحویل ادارات فنی، حرفه ای استان ها دهند تا اقدام مقتضی صورت پذیرد.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با تاکید بر اینکه کسب مهارت سربازان زمینه اشتغال این افراد را پس از خدمت فراهم می‌کند، یادآور شد: تمام کارکنان وظیفه از همین امروز فرصت دارند که نسبت به ثبت نام در سامانه فوق اقدام کنند و برای آزمون آماده شوند، لازم به ذکر است هزینه ثبت نام توسط سازمان نیروهای مسلح پرداخت شده است و این اقدام رایگان صورت می پذیرد.

البته به غیر از موضوع آموزش های فنی و حرفه ای، خبر خوش دیگری بزودی منتشر می شود که می تواند جوانان سربازان را اندکی امیدوار کند.

انتهای پیام/

حقوق سربازی چقدر است؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۴:۰۸ ۱۲ تير ۱۳۹۸
کسی میدونه افزایش حقوق سربازان متاهل تحت پوشش کمیته امداد آیا اجرایی شده یا نه. ممنون میشم توضیح دهید.
Iran (Islamic Republic of)
بیژن
۱۹:۱۲ ۰۹ دی ۱۳۹۷
سرباز از اول صبح کار میکنه تا ساعت ۶ شب برای ان سربازم۱۲۰ تومان میدن هرماه این انصاف است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
واقعا یکی بداد سربازای مناهل برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
واقعا یکی بداد سربازای مناهل برسه
Iran (Islamic Republic of)
hasan
۰۰:۰۵ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
برادرم تو مرزبانی کرمانشاه خدمت میکنه اونجا حتی واسه لباس و غیره هم پول گرفتن ازش شرایط بهداشتی هم تو بدترین شرایط ممکنه انگار مث یه زندانه غذاهاشم خیلی بی کیفیته
Iran (Islamic Republic of)
حسین نوری
۲۱:۵۸ ۱۷ مهر ۱۳۹۷
منم تازه میخام برم حقوق چقدر هست،،،،متأهل،دارای دو فرزند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۷
چهترتابچه دارم رفتم سربازی دوازده ماه کسری جمع کل بایدشش ماه خدمت کنم حقوقی که به من میدهند 230000 تومنه خرج زن وبچه ام درنمیاد بنده 4 ماه سربازم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سینا
۱۴:۲۱ ۲۷ شهريور ۱۳۹۷
تو این وضعیت انقد بچه میخواستی چه کنی
United States of America
محمدحسین
۱۵:۴۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
سلام
متاهل و سرخونه زندگیم4ساله

طرح فنی حرفه ای فقط حرفه چرا که دستورات از بالا میاد اما زیر مجموعه ها عمل نمیکنن و شماتیک فقط یا اجرا میشه یا نمیشه من که رفتم گفتن ما براتون طرح فنی گذاشتیم مکانیک خودرو که یاد بگیرین مدرک میدیم در عرض4یا5روز برگزار شد بطوریکه 70سرباز اعزامی که باهم بودیم 70نفرشون هیچی یادنگرفتن فقط بگن ما برگزار کردیم 3جلسه تئوری دو جلسه بدون برنامه عملی که فقط میخواستن جمش کنن سریع و از ما بیگاری بکشن
Germany
ناشناس
۰۴:۵۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
این خبر خیلی نا امید کننده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۸ ۱۹ تير ۱۳۹۷
سلام من متاهلم و ۹ماهه سرخونه زندگیم هستم...هرجایی رفتم حتی به جرعت میگم برای کار به بقالی رفتم کارت پایان خدمت خواست تصمیم گرفتم برم خدمت ولی هنوز اقدام نکردمو دارم تحقیق میکنم‌...خدایی خیلی ظلمه با این حقوقای کم چطوری قستای بالای یه تومنو بدیم همینجوری که تمام وقت خونه ایم نمیتونیم با حقوق وزارت کاری زندگی بگذرونیم البته من که همونم ندارم.فک کنم ۲سال وحشتناک روبرومه
Iran (Islamic Republic of)
بی نشان
۱۱:۱۱ ۰۹ تير ۱۳۹۷
بنده خودم 10 رشته مختلف فنی رو گذروندم و مدرک دارم
هیچ به درد نمیخوره

هزینه هر مدرک 5 هزار تومنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۰۸ تير ۱۳۹۷
من همسرم فوق دیپلم داره وسربازی نرفته.هرکجامیره سرکارکارت پایان خدمت میخوان.الان میخوادبره سربازی.ولی خودمان هم نمیدونیم چجوری.برجی 800هزارتومان قسط داریم.چجوری بدیم؟ازکجابیاریم؟200به کجای مامیرسه.سه ساله ازدواج کردیم کارنداره وباقرض میگذرونیم.کارکه کارت میخواد.سربازی هم که بره کی میخوادقسطمون رابدهد.
وااااااااییییییییی خداااااا یکی به فریادمابرسه.
بخداخسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۶ ۰۱ تير ۱۳۹۷
داداش من هم سربازه .انشاالله زود تموم کنه و یه کار پیدا کنه.پارتی ماها فقط خداست .نا امید هم شیطانه. با مدرک فوق لیسانس تو نیرو انتظامی سربازی میکنه و شرایطش سخته حتی مرززیوه هم شش ماه رفته .خدایا به همه سربازها روزی وسیع عنایت بفرما
Germany
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
سربازی شتری است که در خانه هر پسری میخوابد
Germany
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
خدا رو شکر خیلی عالیه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۵۴ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
دنبال خبر خوش نباشید
Iran (Islamic Republic of)
هعیی.....
۲۰:۲۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
من همسر ی سربازم ،،،3ساله درگیر درس خوندن بودیم ،با چه زحمتی ارشد گرفتن همسرم ،،،جالبه هرسال اموزش پرورش از مقطع لیسانس تا دکترا سرباز معلم میگرفته! امسال شانس ما فقط لیسانس
الان اصلااا نمیدونیم چی قراره بشه! اصلا تو شهر خودمون میندازن یا نه! کل زندگیمون مختل شده.همه چیز رو تحت شعاع خودش قرار داده این سربازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
عالی
Iran (Islamic Republic of)
علی اصغری
۱۶:۴۳ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
27 ساله هستم، یکساله ازدواج کردم، کار با حقوق 2 میلیون داشتم، درسم تمام شده و راهی خدمت شدم، کارم را از دست دادم، کرایه خونه ندارم بدم، اومدم خونه 50 متری، زندگیمم دارم از دست میدم... ، این بود تشویق جوانان به ازدواج؟
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۳:۲۴ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
سلام..منم سربازم متاهل هستم..واقعا حقوقا کمه...عدالت نیست
Iran (Islamic Republic of)
سمیر
۱۹:۲۳ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
بابااین حقوق سربازی روبیشترکنید مردم گرسنه ان با 200تومن کی زنده میمونه تواین گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۷ فروردين ۱۳۹۷
خدا کمکشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
مرسل
۱۲:۴۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
باسلام الان درحال خدمت هستم باحقوق ماهیانه ۲۷۵هزارتومان لیسانس حقوق هستم روزانه ۵تومن فقط کرایه رفت وبرگشت به محل خدمتم میباشددرحالی که متاهلم فرزنددختردارم آیاعدالتی که میگیداینه؟!
Iran (Islamic Republic of)
امیر روزبه
۱۲:۳۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
سلام،برادره من،دنبال عدالت میگردی؟!من متاهلم و دارم تو منطقه عملیاتی خدمت میکنم،معاف از رزم هستم و باید چهل و پنج روز شبانه روز بمونم توی منطقه و بعد پونزده روز مرخصی بهم میدن...این عدالته؟کجای مملکت عدالت هست!؟
Iran (Islamic Republic of)
خسرو
۱۵:۴۷ ۲۲ دی ۱۳۹۶
خدا کنه واقعا عملی شود الهم كل وليك فرج.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۸ دی ۱۳۹۶
سلام من متولد۱۳۷۱هستم خودم هم متاهلم ۲تا هم بچه دارم خودم هم سربازفرای هستم آخه یک فکری به حال مامتاهل هابکنید من هرروز۱۲تومان خرج خونم هست بدون کرایه من چه طوری برم خدمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۸ دی ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۸ دی ۱۳۹۶
سلام من متولد۱۳۷۱هستم خودم هم متاهلم ۲تا هم بچه دارم خودم هم سربازفرای هستم آخه یک فکری به حال مامتهل هابکنید من هروز۱۲تومان خرج خونم هست من چه طوری برم خدمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
ای کاش شامل همه میشد
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۰:۰۲ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
وای که چقدر خوب.
-
بهنام
۱۲:۵۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
من اعزامی 19 تیر 95 و متاهل هم هستم. از روز اولی که رفتم تو یگان محل خدمتم یعنی 23 شهریور به ما گفتن اسم نویسی میکنیم واسه کلاس های فنی و حرفه ای که برید سر کلاس ها و مجانی، 3 بار اسم نویسی کردم و مشخصات رو ازمون گرفتن و هیچچچچی توش در نیومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
به نظر من باید سربازی رو جمع کنن.
موافقا مثبت بدن +++++
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
آه چه خبر خوشی...مردم از خوشی
امیدوارم تبعیض هایی که در مورد سربازی برای بعضی افراد خاص وجود داره جمع بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
به ما سربازان رحم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
واقعا حقوق سربازان کمه و هیچ تسهیلاتی برای آنان در نظر گرفته نمیشه.امیدوارم این پیام ها به گوش مسئولان برسه.البته اونا مشکلات رو می دونن.
سربازی هم شده پارتی بازی هر کسی پارتی داشته باشه جای خوب میافته و آدمای بدبخت مثل من که پارتی ندارن جا های سخت میافتن و از اونا بیگاری میکشن...
-
علی
۱۱:۵۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
همین جوریه که سن ازدواج میره بالا الان با گرفتن یک لیسانس تا بری سربازی حداقل 24 سالته و بعد از دو سال که از سربازی برگشتی تازه باید بری دنبال کار بعد اگر کار گیرت اومد بری دنبال ازدواج (بالای 28 سالته)... مهترین عامل برای تشویق جوانان برای ازدواج میتونه همین سربازی بشه چیزی که الان کابوس پسرا شده اگر تسهیلات خوبی قائل بشن (حقوق ، کاهش مدت سربازی ، مهارت آموزی ، خوابگاه متاهلی و ...) خیلیا قبل از سربازی ازدواج میکنند و با این ترفند خود به خود سن ازدواج میاد پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
مثلا این خبر دردی رو از حال ما سربازای متاهل رفع کرده
با حقوق ماهی 200 یا 300 تومن چیکار میشه کرد
هیچ پول نون و اب ادم میشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۴۸ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
هیچ جایی به زندگی سخت ایرانیا نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
بیژن
۱۹:۰۹ ۰۹ دی ۱۳۹۷
برای سرباز متاهل کسری میدن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۳۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
آخه الان کدوم خانواده ای با 300 می تونه زندگی کنه؟؟؟!

هزینه زندگی در شهرهای بزرگ چقدر هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
چه روزگاری شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
خدایا ما رو نجات بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
آدم گدایی کنه بیشتر در میاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
من فوق لیسانس مکانیک شریفم می خوام ازدواجم کنم کارم دارم فقط مشکلم سربازیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۱ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
اول برن خدمت بعد برن متاهل شن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
الان كه همين سربازا يك بار مارو از شر عراق و يك بار از شر داعش نجات دادن نصف حقوق يك كارگر رو هم دريافت نميكنند؟وضع خورد و خوراك و پوشاك و امكانات هم كه جدا.مسئولان رسیدگی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
آخه کدوم آدمه متاهلي با200تومن میتونه خرج بده واقعا باید چه کار کنیم من خودم 2ماه دیگه باید بزم خدمت و متاهلم هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
خیلی سخته .خدایا کمکم کن .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۱۸ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
سلام من سر بازم و متاهل به نظر شما من این پول رو به اجاره بدم به خوراک به پوشاک به چی بدم خواهشمندم برای همه سربازان به خصوص متاهل ها یه فکری بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
خیلی سخته .من متاهلم اما حقوقش خیلی کمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
خواهشمندم حقوق سربازان متاهل را افزایش بدهید
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۲:۴۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
من سرباز زندانم 80 حقوقم هست
روزی 2500:/
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۲:۴۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
من سرباز زندانم 80 حقوقم هست
روزی 2500:/
United States of America
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
زندگی با حقوق کم سربازی خیلی سخته
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۳۰ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
سلام انصافا افراد متاهل دارای دو فرزند و سن بالای 35 سال که به دلیل گرفتاریها و مشکلات زندگی نتونسته اند سربازی بروند دیگه باید معاف کنند از سربازی چون این افراد درگیر و گرفتار زندگی هستند . و کرایه خانه سیصد هزار تومانی هر ماه پرداخت کنند
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۸:۳۵ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
سلام
من و تعدادی از سربازان که حدودا 6 نفر هستیم پادگان ما
اعزام مجدد هستیم. که هیچ پولی ب حساب ما و هیچ استحقاقی
در مدت 8 ماه دریافت نکردیم
لطفا مشکلات اعزام مجدد ها رو پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۸:۳۵ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
سلام
من و تعدادی از سربازان که حدودا 6 نفر هستیم پادگان ما
اعزام مجدد هستیم. که هیچ پولی ب حساب ما و هیچ استحقاقی
در مدت 8 ماه دریافت نکردیم
لطفا مشکلات اعزام مجدد ها رو پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
مرزبانی حقوقش خوبه من 250 میدادن اضافه میاوردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
من متاهلم سرباز هم هستم حقوق سربازی خیلی کمه
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۷:۱۵ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
سلام من سربازم وحقوقم ۱۱۶هزارتومانه
Iran (Islamic Republic of)
گنعان
۱۷:۰۰ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
یه خبر خوش هم برای مجردها بدن .باتشکر از سایت ومطالب خوبتون .ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
من مجردم وسرباز هم هستم زندگی سختی دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
خواهشمندم حقوق سربازان را افزایش بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
زمان ما حقوقمون ۱۵۰ تومان تازه اضافه هم میاوردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
خیلی سخته الان حقوق ها خیلی کم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
یعنی واقعا نمیشه یه حقوق وزارت کاری ۹۰۰ هزار تومانی به سربازان داد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
من سربازم میگن واسه سرباز قانون نداریم فرماندهامون هر ماه حقوق میگیرن. مرخصی میرن.سر ساعت میان میرن ولی ما سربازا چی.....!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
این حقوقی که میدن هزینه رفت و امد نمیشه!خدا رو خوش میاد هم عمر مون بگیرن و هم با این بدبختی و بیکاری از جیب هزینه کنیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
روز از نو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
خیلی بده
سخته بخدا
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۱۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
خبر خوش این بود؟!
الان ابن کجاش خوشه؟!
برای من فوق لیسانس داشنگاه امیرکبیر که متاهل هم هستم این خبر کجاش خوشه؟!
من الان کارآموز شرکتم. اگه سربازی نداشتم می تونستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
وای چه امکانات زیادی برای سرباز ها در نظر گرفتن!! یعنی منو این همه خوشبختی محاله!! اصلا امید به اینده چند واحد در من افزایش یافت!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
ما که 10 ساله مدارک گوناگون فنی اعم از دانشگاهی تا فوق لیسانس با رتبه یک دانشگاهی و مدارک فنی تخصصی سازمان فنی حرفه ای همراه با کارت مربی گری و آزمونگری این نهاد را همرا با کارت پایان خدمت با بیست ماه خدمت سربازی، گرفتیم الان بیکاریمو سنمون 34 شده و هنوز مجردیم! چه برسد به یک سرباز زیر دیپلم و دیپلم !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
منم سربازم متاهل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
سربازی شتری است در خونه هر پسری میخوابد
Iran (Islamic Republic of)
غلام
۱۰:۱۰ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
این بود خبر خوش؟
نخواستیم آقا
آخرین اخبار