نماینده مردم شهربابک در مجلس گفت:با جذب سرمایه گذاران در بخشهای معادن و صنعت گردشگری استان نرخ بیکاری را در استان کاهش دهیم.

اشتغال زایی با توجه بیشتر به معادن و صنعت گردشگری در استانبه گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ علی اسدی نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وسعت استان کرمان و وجود معادن زیاد در این استان از کم کاری در بخشهای اکتشاف و توسعه معادن اظهار تاسف کرد و گفت: در استان کرمان با توجه به ظرفیت و پتانسیل مناسب در بخشهای مختلف معدنی اگر با جدیت به بحث توسعه ی معادن پرداخته شود زمینه ی اشتغال زیادی به وجود خواهد آمد که خوشبختانه در دولت جدید آقای شریعتمداری وزیر صنایع و معادن قول های مساعدی در این زمینه داده است.

 وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری نیز در ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری موثر است افزود : صنعت گردشگری در استان کرمان تاکنون به نحو شایسته و قابل قبولی پیشرفت نداشته و نتوانسته جایگاه واقعی خود را در صنعت توریسم کشور پیدا کند.

 اسدی یادآور شد : مشکل اصلی در استفاده از ظرفیت های استان کمبود منابع مالی و داخلی است که در جهت رفع این مشکل باید جذب سرمایه گذار و استفاده از سرمایه ی خارجی را در اولویت قرار داد.

وی ادامه داد : به طور مثال اگر بتوان با جذب سرمایه گذار برای تامین اعتباری در حدود 1500 میلیارد تومان معدن کنسانتره مس شهرستان شهربابک را راه اندازی کرد برای 1500 نفر شغل ایجاد میشود.

 نماینده مردم شهربابک تصریح کرد : متاسفانه سیستم اداری کشور برای جذب سرمایه گذار ایجاد مشکل میکند و به دلیل همین معضل با تعداد زیادی از سرمایه گذاران به توافق نهایی نرسیده ایم که این موضوع ضرورت اصلاح این سیستم و ایجاد فضای مناسب و راحت برای ورود سرمایه گذاران را نشان می دهد.

انتهای پیام/ح

راه را برای سرمایه گذاری واشتغال در صنعت وگردشگری بازکنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار