نیلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

آیا ساختمان‌های دانشگاه تهران توان زلزله را دارند؟

رئیس دانشگاه تهران از توان ساختمان‌های بالای ۸۰ سال این دانشگاه در مقابل زلزله خبر داد.

آیا ساختمان‌های دانشگاه تهران توان زلزله را دارند؟محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت‌‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به قدمت بالای دانشگاه تهران بسیاری از ساختمان‌های این دانشگاه نزدیک به 80 سال عمر دارند که بسیاری از این ساختمان‌ها در پردیس مرکزی دانشگاه قرار گرفته‌اند اگرچه ساختمان‌های پراکنده در سطح شهر نیز از قدمت بالایی قرار دارند بنابراین باید بحث ایمنی و نوسازی این ساختمان‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد:از دو سال پیش برنامه مقاوم‌سازی و ایمنی‌سازی ساختمان‌های این دانشگاه نظیر دانشکده حقوق و علوم سیاسی آغاز شده است که بنابراین سعی داشتیم امسال با تامین اعتبار لازم امر مقاوم‌سازی سایر ساختمان‌ها را نیز در دستور کار قرار دهیمبنابراین یکی از اهداف ما این است که ساختمان‌های بالای 50 سال را نوسازی و بازسازی کنیم.

رئیس دانشگاه تهران افزود:با توجه به اینکه در مراحل نوسازی و مقاوم‌سازی ساختمان‌های دانشگاه باید تمامی فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی همزمان انجام بگیرد، بنابراین روند کار کمی با کندی پیش می رود.

نیلی یادآور شد:اگر بخواهیم مابقی ساختمان های دارای بیش از 80 سال عمر این دانشگاه را نیز بازسازی کنیم، باید 10 برابر بودجه ای که برای دانشکده حقوق و علوم سیاسی هزینه کردیم بودجه داشته باشیم.


انتهای پیام/

آغاز پروژه مقاوم سازی دانشگاه تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار