دبیر ستاد ملی راهبری و مجری طرح تشكيل صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور، از ایجاد زمینه صادرات گیاهان دارویی به هند خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ احمدرضا لعلی نیا در ششمین نشست کمیته تخصصی صندوق‌های حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور در شهرکرد گفت: پیگیری لازم برای صادرات گیاهان دارویی از ایران به کشور هند صورت گرفته است.

وی بیان جمع آوری ۳۰ تن گیاه آنغوزه از سوی تعاونی‌های منابع طبیعی استان کرمان برای صادرات اضافه کرد: با آغاز صادرات آنغوزه به کشور هند، امکان صادرات دیگر گیاهان دارویی نیز فراهم می‌شود.

دبیر ستاد ملی راهبری و مجری طرح تشكيل صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور افزود: یکی از رویکرد‌های این صندوق، ایجاد زنجیره تولید از سطح مراتع تا بازار فروش و بستری برای توسعه سرمایه گذاری خارجی با رویکرد کشت و توسعه گیاهان دارویی است.

لعلی نیا ادامه داد: این صندوق درصدد برگزاری جلسات با سفیر هند در ایران و سفیر تهران در دهلی نو برای جلب مشارکت سرمایه گذاران هندی در این زمینه می‌باشد.

وی درخصوص فعالیت صندوق‌های حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور گفت: نخستین صندوق از سال ۹۱ در استان اصفهان تشکیل و تاکنون هفت صندوق دیگر در استان‌های هرمزگان، فارس، سمنان، یزد و چهارمحال و بختیاری و کرمان و جنوب کرمان راه اندازی شده است.

وی افزود: از یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار بهره بردار منابع طبیعی در کشور، ۴۵ هزار خانوار در ۱۱۶ شهرستان عضو این صندوق‌ها هستند.

لعلی نیا، میزان سرمایه گذاری این صندوق‌ها را ۱۴۰ میلیارد ریال بیان و اضافه کرد: بر اساس قانون، ۵۱ درصد از این اعتبار از محل آورده مردمی و مابقی از سوی دولت تأمین می‌شود.

وی گفت: با تشکیل صندوق‌های بیشتر، ۱۰ درصد جمعیت بهره بردار منابع طبیعی کشور در قالب ۵۰۰ شرکت تعاونی و در  ۴۱۹ شهرستان عضو این صندوق‌ها خواهند شد.

علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری هم گفت: از ۳۸ هزار خانوار بهره بردار منابع طبیعی در استان، سه هزار و ۸۰۰ خانوار عضو صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی می‌باشند.

وی، برون سپاری مدیریت منابع طبیعی از دولت به مردم و جلب مشارکت آنان در اجرای طرح‌های مرتع و جنگلداری را از مزایای تشکیل این صندوق بیان کرد و افزود: در این راستا مدیریت سه نهالستان این اداره کل و حدود ۱۰ درصد احیا و توسعه مراتع و جنگل‌ها به مردم محول شده است.

ششمین نشست کمیته تخصصی صندوق‌های حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور با حضور مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌های اصفهان، هرمزگان، فارس، کرمان، سمنان، یزد و چهارمحال و بختیاری، در شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/ن

زمینه صادرات گیاهان دارویی به هند فراهم شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار