رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت از تشکیل کمیته حمایت از فرزندان طلاق در گیلان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ محمدحسن عاقل منش، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت گفت: برای حمایت هرچه بیشتر از فرزندان طلاق، زنان بد سرپرست و بی‌سرپرست در کمیسیون فرهنگی شورای رشت با معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان بر تشکیل کمیته حمایت از فرزندان طلاق، زنان بد سرپرست و بی‌سرپرست تاکید شد.

وی با بیان اینکه باید به مبحث حمایت از کودکان طلاق و زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست نگاه ویژه‌ای شود، افزود: طرحی در راستای حمایت از کودکان طلاق تهیه کردیم و در تلاشیم با برنامه ریزی‌های مدون کمیته حمایت از فرزندان طلاق در گیلان تشکیل شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت اظهار داشت: شوراهای اسلامی می‌توانند مباحثی را از طریق شورای عالی استان‌ها در مجلس شورای اسلامی مطرح و بررسی کنند و طرح حمایت از کودکان طلاق می‌تواند یکی از این موارد باشد.

عاقل منش با اشاره به اینکه دستگاه ها و سازمان مختلف می‌توانند در این راستا نقش مهمی ایفا کنند، تصریح کرد: باید از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد نیز بیش از پیش بهره گیریم.

احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان نیز گفت: طرح تشکیل کمیته حمایت از فرزندان طلاق در گیلان توسط رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت می تواند ضمن حمایت از جامعه هدف، از بروز بسیاری از اُسیب های اجتماعی جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه مبحث طلاق نیازمند نگاه ملی است، خاطرنشان کرد: بسیاری از آسیب‌ها از فقر و یا رفاه بیش از اندازه سرچشمه می‌گیرد و با بهره‌مندی از ظرفیت‌های شوراها و سازمان های مردم نهاد می‌توانیم در راستای پیشگیری و رفع آن اقدامات موثری انجام دهیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان بر لزوم آموزش‌های قبل از ازدواج تاکید و تصریح کرد: اخیرا در مکاتباتی قرار شد زوجین قبل از عقد و ثبت ازدواج دوره‌ های آموزشی را فرا گیرند و پس از گرفتن گواهی لازم عقد و ثبت ازدواج انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام/ع

راه اندازی کمیته حمایت از فرزندان طلاق در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
چه خوب
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۲۲:۴۰ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
سلام وخسته نباشید.
چند روزپیش خبر اعدام قاتل اهورا شنیدم چقدر باید ازاین خبرها شرم اورم بشنویم.ایا اگه پدرش برای پیشگیری شکایت میکرد مسئولین یه نگاه به پرونده مینداختن یه تحقیق میکردن چرا پدر بچه اینقدر هزینه وکیل وغیره کرده.نه نه
یه پدرم که دختر چهارساله دارم همسرم یکسال ونیم منو بافرزندم ترک کرد وباشخصی متواری شده بود حالا برگشت وحضانت بچه رو که زیر هفت سال داشتو طبق قانون گرفت بدون هیچ سلاحیت نگهداری. موهای بچه رو رنگ مش کردن حتی دادگاه تجدید نظر روز دادگاهی منو نخواست چرا چنین شکایتی کردم چرا شورا ومرد امدن شاهدت دادن این خانوم رابطهای نامشروع داره

قاضی دادگستری خمام حتی باندیدن شاهد که بین انها شورای محل بوده گفته سلاحیت ندارن.