رقابت های پلی آف مقدماتی جام جهانی فوتبال در منطقه اروپا امشب با برگزاری 2 دیدار پیگیری می شود.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  تاکنون 26 تیم توانستند جواز حضور در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه را پیدا کنند و تنها 6 سهمیه دیگر برای این رقابت ها باقی مانده است. که دو سهمیه آن برای رقابت های پلی آف بین قاره ای است و چهار سهمیه آن متعلق به اروپاست.

اما امشب دو تیم دیگر  سهمیه  این رقابت ها در منطقه اروپا را کسب می کنند تا حساسیت بازی های پایانی دو چندان شود. در نخستین دیدار، تیم فوتبال سوئیس در یک بازی بسیار حساس میزبان ایرلند شمالی است. 

سوئیسی ها از جمله تیم های خوب اروپایی محسوب می شوند که تاکنون 8 جام جهانی را تجربه کرده اند. آنها 2 بار به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت های رسیده اند، 3 بار راهی مرحله دوم شده اند و 3 بار هم در مرحله گروهی حذف شده اند. با این حال آنها همواره برای تیم های بزرگ دردسر ساز بودند و 3 دوره پیاپی است که به این رقابت ها صعود می کنند.

ایرلندی ها به دنبال تحقق آرزوی 41 ساله / کار مشکل یونانی ها در خانه

سوئیسی ها از بازیکنان خوبی مانند لیششتانیر بازیکن تیم فوتبال یوونتوس سود می برند. آنها در مرحله گروهی این رقابت ها هم عملکرد خوبی داشتند و اگر مقابل پرتغالی ها و در یک بازی مستقیم شکست نمی خوردند می توانستند به صورت مستقیم راهی این رقابت ها شوند. با این حال سوئیسی ها به مرحله پلی آف آمدند و موفق شدند در نخستین دیدار خود تیم فوتبال ایرلند شمالی را با یک گل شکست دهند. این پیروزی در حالی رقم خورد که آنها میهمان بودند. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند سوئیسی ها کار آسانی خواهند داشت و می توانند با یک تساوی خانگی تیم بیست و هفتم جام جهانی 2018 روسیه شوند.

اما در طرف مقابل هم تیم فوتبال ایرلند شمالی قرار دارد. آنها اگر چه در بازی رفت شکست خوردند اما در گروه سوم رقابت های مقدماتی عملکرد خوبی داشتند و توانستند مانع صعود تیم خوبی چون جمهوری چک شوند.

ایرلندی ها تنها 3 دوره به جام جهانی فوتبال راه یافتند و 41 سال است که نتوانستند راهی این رقابت ها  شوند. با این حال آنها امیدوارند با معجزه راهی جام جهانی شوند تا پس از سال ها مانند تیم هایی چون مراکش و مصر جام جهانی فوتبال را تجربه کنند. 

دیگر دیدار مهم امشب اما میان دو تیم یونان و کرواسی است. یونانی ها در بازی رفت و در زاگرب با 4 گل مغلوب کرواسی پر ستاره شدند و کار آسانی برابر این تیم ندارند. تیم ملی فوتبال یونان اگرچه در بازی رفت عملکرد خوبی نداشت اما آنها در مرحله گروهی بازی های خوبی انجام دادند و نشان دادند که توانایی انجام کار های بزرگ را دارند. با این حال کار آنها مقابل کرواسی با ستارگانی چون لوکا مودرچ(بازیکن تیم فوتبال رئال مادرید) ، ایوان راکیتیچ ( بازیکن تیم فوتبال بارسلونا) و ماریو مانژوکیچ ( بازیکن تیم فوتبال یوونتوس ) کار آسانی نخواهند داشت و تنها با یک معجزه می توانند جواز حضور در جام جهانی 2018 روسیه را پیدا کنند.

ایرلندی ها به دنبال تحقق آرزوی 41 ساله / کار مشکل یونانی ها در خانه

انتهای پیام / 

پیش بازی پلی آف جام جهانی فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار