مرور دیدار تاریخی ایران - استرالیا در سایت ای اف سی

سایت AFC، به بهانه دیدار تیم‌های استرالیا و هندوراس در پلی آف جام جهانی ۲۰۱۸، در گزارشی به مرور دیدار تاریخی ایران و استرالیا پرداخت.

 به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC)،به بهانه دیدار تیم های استرالیا و هندوراس در پلی آف جام جهانی 2018، در گزارشی به مرور دیدار تاریخی ایران و استرالیا در پلی آف جام جهانی 1998 پرداخت.

مرور دیدار تاریخی ایران - استرالیا در سایت ای اف سی

تیم فوتبال استرالیا بعد از ظهر جمعه با هدف رسیدن به چهارمین حضور پیاپی در جام جهانی، مسابقه پلی آف جام جهانی 2018 را در مقابل هندوراس آغاز خواهد کرد.

استرالیایی ها می دانند که در مسابقات بین قاره ای شانس همیشه با آنها یار نیست.

در واقع، پیروزی برابر اروگوئه در ضربات پنالتی در سال 2005 ،تنها موفقیت آنها در پنج مسابقه بین قاره ای به شمار می رود.

هواداران این تیم به طور خاص بازی با جمهوری اسلامی ایران در سال 1997 را به یاد می آورند، که استرالیا پس از دو بازی سخت در تهران و ملبورن به دلیل گل خورده در خانه، از رسیدن به جام جهانی باز ماند.

 بیست سال پس از آن بازی، سبز و طلایی پوشان در سان پدرو سولا هندوراس برابر این تیم قرار می گیرند.به همین مناسبت سایت ای اف سی نگاهی به بازی رفت سال 1997 ایران و استرالیا در ورزشگاه آزادی انداخته است.

در حالی که از بازی های پلی آف سال 1997 ،بازی دوم در ملبورن بیشتر در یادها باقی مانده ،اما بازی اول هم در نوع خود بازی خاصی بود.

ایران و استرالیا هر دو در این بازی با موجی از انگیزه وارد میدان شدند. آنها به ترتیب پس از جام جهانی 1978 و 1974 دیگر نتوانسته بودند به جام جهانی راه یابند.

شب 22 نوامبر سال 1997،انبوه طرفداران ایرانی به ورزشگاه آزادی ریختند و دو تیم در مقابل 128000 تماشاگر خیره کننده به مصاف هم رفتند.

 پس از شروع محتاطانه بازی، این استرالیا بود که سرانجام از ایران پیش افتاد. در دقیقه 19هری كیول جوان، احمدرضا عابدزاده را مغلوب کرد و ورزشگاه در سکوت فرو رفت.

اولین گل جوان 19 ساله لیدز یونایتد،درزمانی بهتر از این نمی توانست به ثمر برسد. این گل ،گل حیاتی خارج از خانه برای استرالیایی ها بود.

با این حال، همانطور که استرالیا مایل بود نیمه اول را با این برتری به پایان برساند، گل خداداد عزیزی باعث شد دو تیم با تساوی به رختکن بروند.
خداداد روی پاس مهدوی کیا که از تله آفساید فرار کرده بود از زاویه ای بسته بازی را 1-1 کرد.

نیمه دوم، هیچ یک از تیم ها توانستند به موفقیت دست پیدا کنند.

علی دایی یک فرصت عالی داشت، اما درخشش مارک بوسنیچ مانع گلزنی او شد.

ایران،حریف را تحت فشار قرار داد اما استرالیا ایستادگی کرد و بازی با همان تساوی 1-1 به پایان رسید.

از نظر اکثر کارشناسان، با وجود تسلط ایران، نتیجه 1-1 در خانه این تیم برای استرالیا نتیجه بسیار خوبی بود.

گل هری کیول باعث می شد استرالیا با کسب تساوی بدون گل در دیدار برگشت به جام جهانی راه یابد.

برای یک نسل از طرفداران استرالیا، بازی های برگشت همیشه ترسناک خواهد بود،آنها شاهد بودند که پیروزی 2-0 تیمشان با دو گل دیرهنگام به تساوی کشیده شد.

باز هم عزیزی بود که با گل دقیقه 80 باعث شد تیم ملی ایران با قانون گل زده در خانه حریف پیروز شود و به مسابقات جام جهانی 1998 راه یابد.

انتهای پیام/

خاطره بازی ای اف سی با دیدار ایران -استرالیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار