معاون توسعه مشاركت‌های مردمی كمیته امداد امام خمینی(ره)استان اردبيل از اختصاص 540 ميليون تومان صدقه برای درمان مددجويان استان اردبيل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صفر توحيدی،معاون توسعه مشاركت‌های مردمی كمیته امداد اردبيل افزود: اردبيلی‌های خير 2 ميليارد و 243 ميليون تومان در 7‌ ماهه نخست سال‌جاری صدقه پرداخت كرده‌اند كه بيش از 540 ميليون تومان از صدقات مردمی برای درمان بيماران تحت حمايت كميته امداد اين استان اختصاص يافته است.

وی با اشاره به اينكه خيران 2 ميليارد و 243 ميليون تومان در هفت‌ماهه نخست سال‌جاری صدقه پرداخت كرده‌اند، گفت: صدقات پرداختی نيكوكاران اردبيلی نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 5 درصد افزايش داشته است.

معاون توسعه مشاركت‌های مردمی كمیته امداد اردبيل در مورد نحوه هزينه كرد صدقات مردمی اعلام كرد: 24 درصد از صدقات برای درمان بيماران، 15 درصد برای جهيزيه نوعروسان، 12درصد برای كمک ‌های موردی، 11 درصد برای ارتقای سطح فرهنگی، 10درصد برای تعمير و بهسازی مسكن، 10 درصد برای اشتغال، 8 درصد برای تسهيلات كارگشايی و 10 درصد نيز برای رفع ساير نيازهای اساسی خانوار تحت حمايت در نظر گرفته شده است.

توحيدی با بيان اينكه تمامی صدقات پرداختی بر اساس تصميم صورت گرفته و مطابق با نيازسنجی‌های انجام شده از خانوار تحت حمايت و اولويت‌بندی مشكلات اساسی آنها، در بين مددجويان توزيع می‌شود، بيان كرد: بانک اطلاعاتی دقيقی از نيازها و مشكلات ضروری خانوار تحت حمايت اين استان را در اختيار داريم كه بر اين اساس می توانيم كمک‌های مردمی را در اسرع وقت و سريع‌ترين زمان ممكن به دست مددجويان برسانيم.

وی با اشاره به اينكه 540 ميليون تومان از صدقات مردمی برای درمان بيماران تحت حمايت اردبيل هزينه شده است، گفت: 800 بيمار صعب‌العلاج و سرطانی تحت حمايت اين استان قرار دارند كه برای پاسخگويی به نيازهای درمانی و دارويی آنها نيازمند همياری هر چه بيشتر خيران هستيم.

معاون توسعه مشاركت‌های مردمی كمیته امداد اردبيل با بيان اينكه 340 ميليون تومان از صدقات برای تأمين کمک‌هزینه جهيزيه نوعروسان تحت حمايت اختصاص يافت تا آنها بتوانند راهی خانه بخت شوند، افزود: يكی از مهم‌ترين اهداف كميته‌ امداد اين استان اعطای کمک‌هزینه‌ تأمين جهيزيه و هديه ازدواج به نوعروسان و فرزندان ذكور خانواده‌های تحت حمايت اردبيل است تا آنها با خيالی آسوده زندگی مشترک خود را آغاز كنند.

توحيدی با اشاره به اينكه 225 ميليون تومان از صدقات پرداختی نيز برای تعمير و بهسازی منازل خانوار تحت حمايت اين استان كه فاقد سرپناه مناسب هستند هزينه شده است، بيان كرد: با توجه به سردسير بودن اردبيل و نياز خانوار تحت حمايت اين استان به سرپناهی مقاوم و مستحكم، از تمامی خيران خواستاريم كه بیش‌ازپیش ياريگر اين نهاد در ساخت، مقاوم‌سازی و بهسازی منازل مددجويان باشند.

وی با بيان اينكه صدقه يكی از طرح‌های مهم اين نهاد در دستگيری از فقرا و نيازمندان جامعه است، گفت: هرچقدر مشاركت و كمک‌های خيران برای رفع مشكلات خانوار تحت حمايت اين استان بيشتر شود به همان ميزان مي‌توانيم خدمات كيفی تری را به مددجويان ارائه كنيم.

 

انتهای پيام/ح

افزایش 5 درصدی صدقات پرداختی نيكوكاران استان اردبيل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.