مددجوی خلخالی كه با دريافت وام اشتغال از كميته امداد به كار در گلخانه مشغول است، با توليد 6 تن خيار و گوجه ‌فرنگی در ماه، سالانه 35 ميليون تومان درآمد كسب می‌كند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صفر فتح‌اله زاده، مدير كمیته امداد شهرستان خلخال با اشاره به اينكه دو برادر از مددجويان تحت حمايت کمیته امداد شهرستان خلخال با دريافت 40 ميليون تومان تسهيلات اشتغال و خودكفايی در سال 95 به كار گلخانه و كاشت محصولات خيار و گوجه‌ فرنگی، باغداری و پرورش ماهی مشغول شده‌اند، گفت: اين خانوار تحت حمايت 6 هكتار زمين داشتند كه به دليل نبود سرمايه نمی‌توانستند كاری انجام دهند كه پس از بررسی و ارائه مشاوره‌های لازم يک ‌هكتار از زمين آنها برای طرح گلخانه‌ای، يک هكتار برای پرورش ماهی و 4 هكتار نيز برای باغداری در نظر گرفته شد.

وی با بيان اينكه دو برادر با همكاری يكديگر ماهانه شش تن خيار و گوجه فرنگی توليد می‌كنند، افزود: با فروش توليدات، آنها سالانه 35 ميليون تومان درآمد كسب می كنند كه اين امر موجب شده است علاوه بر رفع بخشی از مشكلات بتوانند به استقلال اقتصادی دست يابند.

فتح‌اله زاده با اشاره به اينكه اين دو مددجو با شركت در دوره آموزشی يک ‌ماهه، آموزش‌های لازم را در زمينه كاشت و برداشت محصولات گلخانه‌ای فرا گرفته‌اند، بيان كرد: با كاشت 2 هزار اصله درخت گيلاس و آلو در چهار هكتار از زمين‌های زراعی نيز به باغداری آنها كمک كرده‌ايم تا بتوانند در آينده از سرمايه‌ای گسترده برخوردار شوند.

وی با بيان اينكه پرورش ماهی نيز از ديگر راهكارهای اين نهاد برای كمک به خوداتكايی اين خانوار تحت حمايت است، گفت: از طريق بازديدهای دوره‌ای و نظارت و ارائه مشاوره‌های لازم به اين دو برادر تحت حمايت تلاش داريم علاوه بر پايدار سازی طرح، به صادر كردن محصولات آنها به ساير مناطق استان هم كمک كنيم.

 

انتهاي پيام/ح

تولید ماهانه 6 تن خیار و گوجه فرنگی توسط مددجوی خلخالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۶
ای کاش مدیر کل و معاون مشارکتهای مردمی و اشتغال بهزیستی استان اردبیل هم به جای ارائه آمار کذایی در زمینه ایجاد اشتغال و سایر زمینه ها برای مددجویان بهزیستی این طور اشتغال زایی می کردن