مديركل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبيل گفت: یک هزار و 902 مورد خدمات حقوقی در 6 ‌ماهه نخست سال‌جاری به مددجويان تحت حمايت كميته امداد اردبيل توسط 64 وكيل خير اين استان ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل با اشاره به اینکه یک هزار و 902 مورد خدمات حقوقی به خانوار تحت حمايت در سال‌جاری ارائه شده است، گفت: بسياری از مددجويان اين استان به دليل ناآگاهی از مسائل حقوقی و قضايی قادر به دفاع از حقوق خود نيستند كه كميته امداد اردبيل با ارائه خدمات حقوقی برای ارتقای سطح آگاهی و رفع مشكلات حقوقی آنها تلاش می‌كند.

وی با بيان اينكه 483 نفر از خانوار تحت حمايت كميته امداد اردبيل در شش‌ماهه نخست سال‌جاری از مشاوره حقوقی بهره‌مند شده‌اند، افزود: بيشترين مشکلات حقوقی مددجويان اين استان در زمينه نفقه، ارث، مسائل حقوقی زنان مطلقه و خانوار زندانیان است كه توسط وكلای نيكوكار به مشكلات آنها رسیدگی شده است.

مديركل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبيل با اشاره به اينكه 64 وكيل نيكوكار با كميته امداد استان اردبيل همكاری دارند كه 42 نفر از آنها در سال‌جاری به خيل وكلا و حقوقدانان نيكوكار پيوسته‌اند، بيان كرد: حقوقدانان و وکلای خير تلاش بسياری را برای رفع مشكلات حقوقی مددجويان اين استان به انجام می رسانند كه تمامی خدمات آنها به‌صورت رايگان به خانوار تحت حمايت ارائه می‌شود.

دشتی با اشاره به همكاری همه‌جانبه كانون وكلا با كميته امداد اردبيل، افزود: در سايه اين همكاری ها توانسته‌ايم خدمات قابل‌توجهی را به خانوار تحت حمايت ارائه كنيم كه اين امر در بسياری از موارد موجب احقاق حقوق مددجويان اين استان شده است.

وی با بيان اينكه تمامی شهرستان‌های تابعه استان اردبيل دارای ميز خدمت حقوقی هستند، گفت: برای تسهيل در رسيدگی به امور قضايی و ارائه مشاوره‌های لازم حقوقی به خانوار تحت حمايت اردبيل در تمامی شهرستان‌ها ميز خدمت حقوقی راه‌اندازی شده است تا بتوانيم پاسخگوی مسائل و مشكلات آنها باشيم.

دشتی به تهيه، تنظيم و بررسی 242 مورد اظهارنامه، دادنامه، شكوائيه و دفاعيه توسط حوزه حقوقی اين نهاد برای ارائه به مراجع قضايی در شش ماهه نخست سال‌جاری اشاره كرد و افزود: كميته امداد به‌منظور صیانت از خانوار تحت حمايت ارائه خدمات مشاوره و حمایت‌های لازم حقوقی و قضایی را در دستور كار خود قرار داده است تا از اين طريق بتواند بخشی از مشكلات مددجويان اين استان را رفع كند.

وی با اشاره به اينكه درصدد هستيم مسير توانمندسازی و خوداتكايی خانوار بی بضاعت اردبيل را هموار كنيم، بيان كرد: يكی از راه‌كارهای مهم كميته امداد اردبيل در توانمندسازی مددجويانی كه دارای مشكلات حقوقی هستند، ارائه خدمات حقوقی و قضايی است تا با احقاق حقوق، آنها بتوانند به سمت خودكفايی و استقلال اقتصادی حركت كنند.

 

انتهای پيام/ح

همكاری 64 وكيل نيكوكار با كميته امداد استان اردبيل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.