رئيس انجمن اصول فقه حوزه با توجه به اهمیت موضوع شناسی فقهی از برگزاری كارگاه‌های موضوع شناسی عبادی، پزشكی، مكتب اهل بيت(ع) و معاملات خبر داد.

لزوم توجه حوزويان به موضوع‌شناسی فقهیبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز قم؛حجت‌الاسلام محمدی رئيس انجمن اصول فقه حوزه گفت:حوزويان بايد برای موضوع‌شناسی فقهی بسيار اهميت قائل شوند و يكی از اهداف انجمن اصول فقه ورود در اين بحث بود كه بر همين اساس كارگاه‌های موضوع‌شناسی عبادی، پزشكی، مكتب اهل بيت(ع) و معاملات برگزار شد.

وی با بیان اینکه اکنون انجمن اصول فقه موضوعاتی در زمینه مسائل مستحدثه دارد که در گذشته وجود نداشته است اظهار کرد: از جمله موضوعات می‌توان به تجارت‌های اینترنتی، حقیقت پول اعتباری، مسائل بورس، مسئله شبیه‌سازی و لقاح مصنوعی، مرگ مغزی، اجاره رحم و بانک اسپرم اشاره کرد که مورد توجه دنیای امروز است و باید از نظر فقهی مورد توجه واقع شود.

رئيس انجمن اصول فقه حوزه با بیان اینکه موضوع‌شناسی با توجه به گستردگی مسائل امروز بسیار با اهمیت است گفت: حوزویان باید برای موضوع‌شناسی بسیار اهمیت قائل شوند که یکی از اهداف انجمن ورود در این بحث بود و کارگاه‌های موضوع‌شناسی عبادی، پزشکی، مکتب اهل بیت(ع) و معاملات برگزار شد.

 حجت‌الاسلام محمدی عنوان کرد: انجمن اصول فقه حوزه کارگاه‌های موضوع‌شناسی را با همکاری گروه فقه و اصول مدرسه عالی فقه تخصصی جامعة المصطفی العالمیه، مؤسسه موضوع‌شناسی و همکاری مجمع طلاب و فضلای تهران برگزار کرده است.

وی با اشاره به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرکت حوزه‌های علمیه به سمت تولید علم و نظریه‌پردازی گفت: بر این اساس فعالیت دیگر انجمن برگزاری کرسی نظریه‌پردازی فقهی است و طی سال‌های گذشته نشست‌های علمی با توجه به استانداردها برگزار شد.

انتهای پیام/ش

برگزاری کارگاه های موضوع شناسی فقهی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار