ناظر گمرکات خوزستان گفت: فعالیت تجاری در شلمچه و چذابه پس از تکمیل کار بازگشت زائران اربعین و اعلام طرف عراقی از سر گرفته می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛محمد رضا جعفری ناظر گمرکات خوزستان امروز در جریان بازدید از مرز شلمچه با بیان اینکه  فعالیت تجاری در شلمچه و چذابه پس از تکمیل کار بازگشت زائران اربعین و اعلام طرف عراقی از سر گرفته می شود گفت: هنوز در خصوص زمان دقیق از سرگیری کار صادرات و واردات کالا به عراق زمان مشخصی اعلام نشده اما به محض صدور اجازه تردد کامیون ها از هر دو طرف (ایران و عراق) که مشکلی را نیز برای تردد زائران ایجاد نکند، مبادلات از سر گرفته می شود.

وی با بیان اینکه به طور قطع تعطیلی مرز تجاری، تاثیرات منفی بر روی اقتصاد منطقه داشته است گفت: جلسات زیادی  در استان برگزار شد و با توجه به تجربیات سال های گذشته قرار شد تدبیری اتخاذ شود تا علاوه بر خدمات رسانی به زائران و تسهیل در امر عبور و مرور آنها ، شرایط و امکانات لازم برای انجام مبادلات تجاری بدون وقفه نیز فراهم شود.

 جعفری افزود: برای این منظور امکاناتی در مرزهای شلمچه و چذابه فراهم شد که از جمله آن می توان به ساخت جاده های دسترسی مجزا برای انجام فعالیت های تجاری اشاره کرد.

 ناظر گمرکات استان خوزستان همچنین با اشاره به انجام برخی رایزنی ها با طرف عراقی در خصوص فراهم سازی شرایط لازم برای انجام فعالیت های بی وقفه تجاری گفت: حدود دو سال است که آمادگی مرز شلمچه برای انجام صادرات کالا به عراق آن هم به طور ۲۴ ساعته را اعلام کرده ایم اما طرف عراقی این موضوع را نپذیرفته است.

 جعفری افزود: در نشست مشترک میان استانداران خوزستان و بصره عراق که به منظور بهبود بخشی به این وضعیت انجام شد، طرف عراقی ساعت ۱۸ را (۶ عصر) آخرین زمان ممکن برای پذیرش کالاهای صادراتی ایران به عراق عنوان کرده که در قالب تفاهمنامه به امضای دو طرف رسید.

 وی گفت: البته تلاشمان بر آن است تا بتوانیم در مرزهای شلمچه و چذابه بیشترین خدمات را در بخش های صادرات، ورود و خروج موقت کالا و زائران به گیرندگان این خدمات ارائه کنیم.

انتهای پیام/د

فعالیت تجاری در مرزهای شلمچه و چذابه از سر گرفته می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.