رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی از راه اندازی پنج مرکز جامع پایش سرطان در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد  ،جواد آقازاده با بیان اینکه در حال حاضر سرطان جزو بیماری‌هایی است که در کشور و استان بسیار شیوع پیدا کرده اظهارداشت: این مراکز در شهرستانهای بوکان، مهاباد و سایر شهرهای استان در حال راه اندازی است.

وی با اشاره به ارتقای شاخص های بهداشت و درمان استان در طول سه الی چهار سال گذشته افزود: در حال حاضر استان در شاخص های بهداشت و سلامت در جایگاه هفتم کشوری قرار دارد این در حالی است که چهارسال گذشته استان در رده های آخر کشوری بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه در زمینه تامین تخت های بیمارستانی و بستری مشکل داشتیم گفت: امسال هزار تخت بیمارستانی به تعداد تخت های موجود استان افزوده می شود که با افزایش آن شاخص تخت های بستری استان به ۱.۶ که شاخص کشوری است می رسد.

 

آقازاده  با اشاره به ایجاد و راه اندازی ۱۸۳ خانه بهداشت در استان طی سالهای اخیر افزود: از ۵۳۳ مرکز جامع و پایگاه های سلامت ۱۳۰ مرکز آماده افتتاح و راه اندازی که از این تعداد نیز عملیات اجرایی ۷۰ مرکز در مراکز پایانی است.

 

وی اظهار داشت: در این  برنامه‌های چهار ساله برخی از بیمارستان‌ها را باید راه‌اندازی می‌کردیم که بیمارستان بوکان راه‌اندازی شد و یکسری از بیمارستان‌ها در شهرستان‌های چالدران و پلدشت افتتاح  شد و اشنویه و پیرانشهر نیز شروع‌ شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی افزود: سال گذشته ۵۰ آمبولانس خریداری و در سطح استان آذربایجان غربی توزیع شد و تا پایان امسال نیز ۵۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اضافه می‌شود و اورژانس هوایی را نیز به جد پیگیر هستیم.

انتهای پیام/ع

قرار گرفتن آذربایجان غربی در رده هفتم کشوری به لحاظ شاخص های بهداشت و سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.