جلسه اجرای طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در مدارس سنندج برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،جلسه اجرای طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در مدارس سنندج «طرح ماد» با حضور معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان کردستان، رئیس بهزیستی شهرستان سنندج و رییس اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان کردستان در سالن جلسات بهزيستی برگزار شد.

باقر کرمی معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان کردستان با بیان اینکه طرح مشارکت اجتماعی با هدف ارتقای اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان در مدارس اجرا خواهد شد، گفت:دوره نوجوانی یکی از مهمترین و حساس‌ترین دوره‌های زندگی انسان به شمار می‌رود که این دوره از دیرباز مورد توجه اندیشمندان و صاحبنظران تعلیم و تربیت قرار گرفته چرا که از بحرانی‌ترین و هیجانی‌ترین دوره‌های زندگی هر فرد است.

وی با اشاره به اینکه این طرح در مقطع متوسطه اول، پایه هشتم اجرا خواهد شد، گفت: دوره نوجوانی حساسترین سن و مقطع است و جامعه هدف آن خاص است به همین دلیل از معلمین بیشترین انتظار کمک، همکاری و دلسوزی در این زمینه را داریم.

در ادامه امید مهتاب رئیس بهزیستی شهرستان سنندج، با اشاره به اینکه دانش آموزان در سلامت و نشاط جامعه تاثیر گذار خواهند بود، گفت: هزینه کردن برای دانش آموزان و نوجوانان در این مقطع، سرمایه‌گذاری برای نسل آتی خواهد بود.

وی تصریح کرد: مهارت‌های زندگی برای دانش آموزان می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد و در این میان باید بتوانیم مهارت نه گفتن، تصمیم درست گرفتن، دوست یابی مناسب و سبک زندگی ایرانی-اسلامی را به دانش آموزان آموزش دهیم تا آن‌ها دچار مشکل نشوند.

محمد رضا سورسوری رییس اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پروش استان کردستان نیز با بیان اینکه دانش آموزان، مربیان را به عنوان الگوهای خود انتخاب می کنند، اظهار داشت: مربیان باید در ارتقای سطوح مختلف علمی و فرهنگی دانش آموزان بویژه ایجاد انگیزه و مسئولیت‌پذیری در شاگردان خود بکوشند.

وی افزود: دانش آموزان امانت‌های در اختیار ما هستند که باید به خوبی برای تربیت و آموزش آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم ودغدغه و مشکلات آن‌ها را مورد توجه قرار دهیم تا نسلی توانمند و بانشاط را برای آینده آماده کنیم.

اجرای طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در مدارس سنندج

اجرای طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در مدارس سنندج

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.