معاون بنیاد مسکن گفت:حوادث طبیعی در سه سال گذشته به 113 هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای کشور خسارت وارد کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ عزیزالله مهدیان معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در استان خراسان شمالی گفت : در حوادث طبیعی  سه سال گذشته  بیش از 54 هزار واحد مسکونی نیاز به بازسازی  و بیش از 58 هزار واحد هم نیاز به مرمت و تعمیر دارند.

وی افزود : تاکنون 13 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات بازسازی و هزار و 280 میلیارد ریال اعتبار کمک بلاعوض تخصیص پیدا کرده است.

مهدیان با بیان این که برای کمک به بازسازی این واحدهای خسارت دیده 19 هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی منظور شده  ، اظهار کرد : این تسهیلات در شهرها با نرخ پنج درصد و در روستاها با نرخ چهار درصدبه متقاضیان پرداخت می شود.

وی تصریح کرد : چهار هزار و 690 میلیار ریال اعتبار برای کمک بلاعوض به این آسیب دیدگان اختصاص یافته است.

مهدیان گفت : هم اکنون بازسازی 13 هزار و 300 واحد آغاز شده و ساخت و بازسازی 6 هزار و 700 واحد تمام شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود : در این مدت تعمیر و مرمت افزون بر 37 هزار واحد خسارت دیده آغاز شده و کارهای مرمتی 30 هزار واحد به اتمام رسیده است.

مهدیان با بیان اینکه روند بازسازی ها در شهرها کندتر است ،گفت : در مناطق شهری که قیمت و ارزش افزوده زمین در ساخت و ساز ها بیشتر است معمولا مالکان تمایل به ساخت و سازهای چند طبقه دارند و جبران خسارت ها تنها بابت ساخت و ساز در زیر بنای معادل زیربنای منزل تخریبی اعمال می شود و درصورت ساخت بنایی بیشتر از بنای مزبور و یا ساخت طبقات بیشتر باید با منابع مالی کمک انجام شود.

انتهای پیام/آ

سفر معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بجنورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.