مدیرکل امور عشایری استان سمنان از توزیع 520 پنل خورشیدی بین عشایر این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مجید حسینی مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت : هزینه هر پنل خورشدی بیش از چهار میلیون ریال است که 80 درصد هزینه آن را دولت و 20 درصد را عشایر بهره‌بردار پرداخت می کند.


وی به تفاهم نامه با فرمانداری ها برای همکاری در تهیه و تامین هزینه این پنل‌های خورشیدی اشاره و اضافه کرد : توزیع این تعداد پنل خورشیدی با همکاری بخش دولتی و پرداخت بودجه میسر بوده و تا پایان امسال بین عشایر توزیع می شود.


وی ذخیره 12 ساعت برق با قابلیت روشن کردن چهار لامپ پنج وات و شارژ تلفن همراه را از ویژگی های این پنل های خورشیدی بر شمرد و ادامه داد: در صورت صرفه جویی، امکان تامین برق برای وسایل سرمایشی و گرمایشی هم با این پنل‌ها وجود دارد.


تاخیر کوچ عشایر استان سمنان


حسینی با اشاره به خشکسالی به دلیل کاهش بارندگی در نیمه نخست امسال ، تصریح کرد: کوچ عشایر استان سمنان به خاطر خشکسالی 15 روز دیرتر آغاز شد و همچنین زمان شیردوشی به تاخیر افتاد و تولید لبنیات نیز کاهش یافت.


وی اضافه کرد : برای جبران این خشکسالی آبی و مرتعی از محل تامین اعتبارات ماده 10 و 12 مقابله با خشکسالی، 27 میلیارد ریال تسیهلات به صورت قرض‌الحسنه برای تامین مواد اولیه دام به عشایر استان سمنان پرداخت شد.


مدیرکل امور عشایری استان سمنان با اشاره به این که در سال گذشته تولید گوشت عشایر استان سمنان 6 هزار تن بود، اظهار امیدواری کرد با پرداخت تسهیلات در سال جاری تولید گوشت قرمز 15 درصد افزایش یابد.


انتهای پیام / ه


منبع : ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.