دومین مرکز آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کشور امروز با حضور قائم مقام معاونت آموزشی و دانشجویی و مدیر آموزش ضمن خدمت کارکنان موسسه آموزشی علمی - کاربردی و مهارتی وزارت جهاد کشاورزی در زاهدان افتتاح شد.

افتتاح دومین مرکز آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کشور در زاهدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، فاضلی رئیس مرکز آموزش کشاورزی و منابع طبیعی سیستان و بلوچستان در حاشیه این آیین گفت: این مرکز با زیربنای ۶ هزار متر مربع با اعتبار افزون بر ۴۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

منصور فاضلی افزود: مرکز آموزش کشاورزی و منابع طبیعی سیستان و بلوچستان بعد از دامغان دومین مرکز کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت آموزش، این مرکز برای ارائه خدمات به ۱۶۹ هزار بهره بردار بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان و علاقمندان ادامه تحصیل در رشته‌های بخش کشاورزی طراحی شده است.

رئیس مرکز آموزش کشاورزی و منابع طبیعی سیستان و بلوچستان مرزعه ۳۰ هکتاری، ایستگاه دامپروری، مجتمع گلخانه‌ای و خوابگاه دانشجویی با ظرفیت ۱۶۰ نفر را از جمله ظرفیت‌های این مرکز ذکر کرد.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و ... دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

هم اینک در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ‌های استان انواع میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می‌شود.

انتهای پیام /ع

مرکز آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کشور در زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار