عاملان هک صفحه درج آگهی تبلیغ شهروند گیلانی در اینستاگرام شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ سرهنگ ایرج محمدخانی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی یک شهروند گیلانی، مبنی بر هک و از دسترس خارج کردن صفحه درج آگهی تبلیغ وی در اینستاگرام با یک میلیون فالوور و ارزش 500 میلیون ریال و درآمد ماهیانه 40 میلیون ریال، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان گیلان با بیان اینکه با پی‌جویی‌ های فنی و پلیسی، عاملان هک صفحه درج آگهی تبلیغ شهروند گیلانی در اینستاگرام شناسایی و دستگیر شدند، تصریح کرد: متهمان زنی 26 ساله اهل و ساکن تهران و مردی 28 ساله اهل و ساکن خوزستان بودند.

وی با اشاره به اینکه متهمان با توجه به ادله دیجیتال کشف شده به صراحت به بزه انتسابی خود اعتراف و به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی شدند، اظهار داشت: طبق ماده 1 فصل یکم، جرائم علیه محرمانگی داده ها و سامانه های رایانه ای و مخابراتی، قانون جرائم رایانه ای، هر کس به طور غیرمجاز به داده ها یا سامانه های رایانه ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد، به حبس از 91 روز تا یک سال یا جزای نقدی از 5 میلیون ریال تا 20 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گیلان به کاربران توصیه کرد: در انتخاب پیام رسان های موبایلی شرکت های بیگانه و استفاده از خدمات آنها، امنیت اطلاعات شخصی را جدی بگیرند، در ارتباط، انتشار و اشتراک تقوای رسانه ای را رعایت کنند، در انتخاب گزینه های ایرانی شک نکنند.

سرهنگ محمدخانی با بیان اینکه کاربران برای اعتماد و دوستی در فضای مجازی وسواس به خرج دهند، افزود: امروزه جایگزین های خوبی برای انواع رسانه های اجتماعی توسط جوانان خوش فکر کشورمان طراحی و اجرا شده که هم نیاز کاربران را به خوبی برطرف می کند و هم خیال کاربران از امنیت و سلامت اخلاقی این شبکه ها راحت تر است.

وی در پایان از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.irیا ایمیل این پلیس به نشانیGfata@police.irو شماره تماس 2182340 گزارش نمایند.

 

انتهای پیام/ع

دستگیری عاملان هک صفحه درج آگهی تبلیغ شهروند گیلانی در اینستاگرام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.