جمع آوری 294 کیلوگرم مواد غذایی فاسد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: 294 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته از فروشگاه ها و مراکز عرضه مواد غذایی مسیر تردد زائران جمع آوری شد.

جمع آوری 294 کیلوگرم مواد غذایی فاسد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ دکتر راضی ناصری فر بیان کرد: این میزان مواد غذایی غیرقابل مصرف به منظور حفظ سلامتی مردم و جلوگیری از فروش و عرضه مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته از هفتم تا یازدهم آبان جمع آوری شده است.

وی اظهارکرد: به منظور حفظ سلامت مواد غذایی مورد مصرف زائران، در این مدت 873 مورد بازدید از اماکن و مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و 82 مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی و مواد غذایی توسط کارشناسان بهداشت محیط در مناطق مختلف استان خصوصا شهرستان مهران انجام شده است.

ناصری فر افزود: به منظور اطمینان از در دسترس بودن آب شرب سالم و بهداشتی برای زائران، 355 مورد کلر سنجی آب نیز در مناطق مختلف استان انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام عنوان کرد: در این مدت همچنین در مراکز بهداشتی و درمانی پنج هزار و 750 نفر از زائران مورد ویزیت قرار گرفته و از 180 نفر مشکوک به بیماری نمونه برداری شده است.

ناصری فر اضافه کرد: به 124 نفر از زائران نیز مشاوره های مادر و کودک ارائه شده و کارشناسان سلامت روان و تغذیه نیز آماده ارائه مشاوره به زائران در گیت های ورودی به استان هستد.

وی با بیان اینکه آموزش ها و توصیه های بهداشتی چهره به چهره به 130 هزار و 520 زائر ارائه شده است، ادامه داد: هدف از ارائه این آموزش ها، انتقال پیام های بهداشتی به زائران با هدف پیشگیری از شیوع و بروز بیماری هاست.

وی تاکیدکرد: همچنین در این مدت 10 هزار و 323 بروشور آموزشی، سی دی و نرم افزار در اتوبوس های حامل زائران به منظور ارتقا وضعیت بهداشت و رعایت آن و همچنین بالا بردن سطح آگاهی در بین زائران توسط کارشناسان بهداشت توزیع شده است.

انتهای پیام/ د

جمع آوری مواد غذایی فاسد

 





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.