مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از پیش بینی برداشت 350 کیلوگرم محصول زعفران در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا زارعی  مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه  زمان برداشت زعفران در استان کرمانشاه از اوایل آبان ماه شروع شده و تا بیستم همین ماه ادامه می یابد گفت: سطح زیر کشت زعفران استان 105 هکتار است که سال گذشته سطح زیر کشت زعفران استان 92 هکتار بوده است.

وی با بیان اینکه متوسط عملکرد زعفران استان در هر هکتار 3 و نیم تن است بیان کرد: زعفران استان بسیار مرغوب بوده و مورد تایید آزمایشگاه های بین المللی است و  در داخل بسته بندی و فراوری شده و به مصرف داخل و خارج استان می رسد در زمینه فرآوری زعفران 2 کارگاه فرآوری و بسته بندی در استان فعال می باشد.

زارعی با بیان اینکه در زمینه زعفران استان کرمانشاه دارای کارآفرین برتر کشوری است گفت: کارآفرین برتر استان با ایجاد اشتغال و درآمد زایی خوب موفق شد در سطح کشور مورد تقدیر وزارت جهاد کشاورزی قرار بگیرد.

زارعی از برنامه توسعه کشت زعفران برای سال آینده در سطح 100 هکتار خبر داد و افزود: در سال جاری 60 تن پیاز زعفران به استان حمل شده که از استانهای خراسان رضوی و جنوبی تامین شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به توسعه کشت زعفران استان تصریح کرد: حدود 2میلیارد و 130 میلیون تومان در این زمینه اختصاص یافته که به واسطه زمان تامین این اعتبار کار خرید محموله پیاز زعفران برای سال آینده انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/ز

کشت زعفران در کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.