رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از احداث سه مجتمع بزرگ گاوداری با ظرفیت کلی ۷ هزار و ۵۰۰ رأس در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  عبدالرضا بازدار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: اکنون شاهد احداث گاوداری ۲ هزار رأسی گاو شیری الیگودرز بوده که تاکنون ۳۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این طرح تأمین شده و دارای پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی بوده و در صورت وضعیت مساعد هوا این مجموعه تا اوایل سال آینده بهره‌برداری می‌رسد.

وی عنوان می‌کند: همچنین مجتمع پرورش گاو شیری ۳ هزار رأسی قیام دلفان نیز دارای پیشرفت فیزیک ۱۵ درصدی بوده و زمین آن به صورت کامل تصدیع و دو حلقه چاه نیز در آن حفر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: برای احداث این مجموعه به ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات نیاز بوده و اکنون در حال پیگیری برای گرفتن این میزان اعتبار مورد نیاز هستیم.

بازدار در ادامه با اشاره به وضعیت احداث طرح گاوداری پرورش گاوشیری گریت، افزود: این مجموعه دارای ظرفیت پرورش ۲ هزار و ۵۰۰ رأس گاو شیری بوده و تاکنون تصدیع زمین این طرح نیز انجام شده است.

وی گفت: این طرح دارای پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد بوده و برای ادامه روند اجرای آن به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

این مسئول اظهار داشت: همچنین سالانه ۲۲۵ هزار تن شیر در لرستان تولید شده که با تکمیل این ۳ طرح شاهد افزایش قابل‌توجه میزان شیر تولیدی در استان خواهیم بود.

انتهای پیام/د

احداث سه مجتمع بزرگ گاوداری در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.