معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۳ مجتمع بزرگ گاوداری با ظرفیت ۷ هزار و ۵۰۰ راس دام مولد در استان لرستان در حال احداث است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ نجیب‌زاده گفت: برای افزایش توان تولید استان اکنون عملیات احداث ۳ مجتمع گاوداری بزرگ در سطح استان لرستان در حال انجام بوده که مطمئنا با تکمیل این طرح‌ها شاهد توسعه بیش از پیش حوزه دام‌پروری استان خواهیم بود.

 معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لرستان گفت: اکنون یک مجتمع بزرگ گاوداری با ظرفیت ۲ هزار راس مولد و ۴ هزار راس گله در شهرستان الیگودرز در حال احداث بوده و اکنون دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۲۵ درصدی است و با قراردادهای به امضا رسیده شرکت بهره‌بردار، مطمئنا در چند ماه آینده پیشرفت فیزیکی این طرح به حد قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

نجیب‌زاده افزود: از سوی دیگر یک مجتمع گاوداری با ظرفیت ۳ هزار راس مولد و ۶ هزار راس گله در شهرستان دلفان در حال اجرا بوده که اکنون دارای پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی است و اقدامات مختلف همچون تصدیع محل طرح انجام شده و ۲ حلقه چاه نیز برای آن احداث شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: برای تکمیل و پیشرفت عملیات اجرایی طرح باید اعتبارات و تسهیلات مورد نیاز آن تامین شود که در این راستا اقدامات زیادی برای تامین تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی از سوی مدیریت ارشد استان انجام شده و امیدواریم بتوان با تامین اعتبارات شرایط را برای تکمیل این پروژه مهیا کرد.

این مسئول افزود: گاوداری شهرستان دلفان به عنوان یک طرح ملی بوده و برای بهره‌برداری از آن اعتباری بالغ‌بر ۶۰ میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده است، که در صورتی که حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان از تسهیلات مورد نیاز طرح نیز تامین شود، سرمایه‌گذاران طرح آمادگی لازم را برای تکمیل پروژه را دارند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لرستان در ادامه با اشاره به ایجاد یک مجتمع ۵ هزار راسی گاوداری در خرم‌آباد، افزود: اکنون نیز یک مجتمع گاوداری با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ راس مولد و ۵ هزار راس کل گله توسط بخش خصوصی در منطقه گریت خرم‌آباد در حال احداث است.

نجیب‌زاده در ادامه افزود: برای تکمیل این طرح نیز ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که باید بتوان این اعتبارات را از محل پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذار تامین کرد که امیدواریم با اقدامات مدیریت ارشد استان تسهیلات مورد نیاز ۲ گاوداری بزرگ دلفان و خرم‌آباد تامین شوند.

وی گفت: با تکمیل ۳ مجتمع بزرگ گاوداری اشاره شده شاهد افزایش ۷ هزار و ۵۰۰ راس گاو مولد به بخش دام‌پروری لرستان خواهیم بود و شرایط برای تولید ۷۵ هزار تن شیر صنعتی و اشتغال هزار نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر به صورت غیر مستقیم مهیا می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لرستان افزود: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته گاوداری بزرگ شهرستان الیگودرز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و در صورت تامین تسهیلات مورد نظر نیز ۲ گاوداری بزرگ دیگر خرم‌آباد و دلفان را نیز می‌توان تا بهار سال آینده تکمیل کرد، چرا که مهم‌ترین مشکل کنونی را باید تامین تسهیلات مورد نظر دانست.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.