مدرن‌ترین گلخانه هیدرو پونیک در لرستان احداث می‌شود و گلخانه ۱۰ هکتاری کوهدشت نیز در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛غضنفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان گفت: در سند اشتغال سال ۹۵ پیش‌بینی سه هزار و ۷۱۳ میلیارد تومان و اشتغال ۲۵ هزار نفر شد که خوشبختانه در پایان سال این رقم به چهارهزارو ۱۳۶ میلیارد تومان یعنی ۱۱۲ درصد تحقق رسید و حدود ۲۵ هزار و ۸۰۳ نفر اشتغال ایجاد شد که در سامانه رصد ثبت شد.

غضنفری تصریح کرد: در سال ۹۲ میزان صادرات غیرنفتی ۷۶ میلیون دلار بود، در پایان سال ۹۵ به ۲۳۵ میلیون دلار رسید که ۱۷۳ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه صنعت و کشاورزی، فولاد و ذوب‌آهن ازنا با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون یورو و با ظرفیت اشتغال هزار و ۲۰۰ نفر در پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: افتتاح فاز نخست صنایع غذایی گهر با ۱۳۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۲۰۰ نفر اشتغال افتتاح و فاز دوم آن نیز آماده افتتاح است؛ کلنگ زنی طرح کارخانه آهک صنعتی هیدراته پلدختر با حجم سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۵۰۰ نفر در حال اجراست.

وی گفت: کلنگ زنی نیروگاه جدید گازی هزار مگاواتی خرم‌آباد با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون یورو، افتتاح فاز دامی کارخانه داروسازی بایر افلاک ازنا با اشتغال ۱۱۰ نفر مستقیم و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و فاز انسانی با ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال ۵۰۰ نفر با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال اجرا است.

غضنفری اظهار داشت: جانمایی طرح نانو کربنات کلسیم الیگودرز با حجم سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۴۰۰ نفر کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد به عنوان یکی از فعال‌ترین طرح های استان با حجم سرمایه‌گذاری هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و اشتغال هزار و ۲۰۰ نفر نیز در حال اجرا است.

وی بابیان اینکه پایانه سنگ الیگودرز با حجم سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد تومان در حال اجراست افزود: در حوزه کشاورزی، کشت و صنعت لرستان به‌عنوان نماد واقعی از اقتصاد مقاومتی یعنی درون‌زا و برونگرا بودن و استفاده از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های درون استان راه‌اندازی شد.

احداث مدرن‌ترین گلخانه هیدرو پونیک

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان به سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان با اشتغال‌زایی هزار نفر سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی اشاره و عنوان کرد: مدرن‌ترین گلخانه هیدرو پونیک در لرستان احداث می‌شود که فاز نخست آن افتتاح شد.

این مسئول بیان کرد: ۱۷۸ کیلومتر کانال آب بر کشاورزی بر مدیریت بهره‌وری آب در بخش کشاورز به اعتباری بالغ‌بر ۱۲ میلیارد تومان تأمین شد؛ احیا و تکمیل گلخانه دیناروند به مساحت ۳۲ هکتار، حجم سرمایه‌گذاری ۱۸ میلیارد تومان و اشتغال ۲۴۰ نفر به بهره‌برداری رسید.

غضنفری بابیان اینکه گاوداری شش هزار رأسی دلفان و گاوداری ۲ هزار رأسی الیگودرز در حال اجراست تصریح کرد: میزان تولیدات شیلات در سال ۹۲، ۲۰ هزار تن بوده که در سال ۹۵ به ۲۷ هزار تن رسیده که لرستان رتبه نخست استان‌های غیر ساحلی را کسب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: گلخانه ۱۰ هکتاری کوهدشت با سرمایه‌گذاری دو میلیارد تومانی و اشتغال‌زایی ۵۴ نفر در دست احداث است.

انتهای پیام/ د

مدرن‌ترین گلخانه هیدرو پونیک در لرستان احداث می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.