معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد لرستان گفت: ۳۶۹ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان لرستان طی سال جاری خودکفا می شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی نجات آفتابی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد لرستان، گفت: طرح اشتغالزایی مددجویان، در ابتدا با اجرای برنامه های توانمند سازی چون ارائه آموزش های فنی و حرفه ای اجرایی می شود.

وی افزود: توانمندسازی و شکوفایی استعدادها وتامین خوداتکایی نیازمندان و محرومان از مهم ترین اهداف این نهاد است.

آفتابی گفت: کمیته امداد با فراهم کردن زمینه خودکفایی برای مددجویان تحت حمایت مستعد اشتغال، با اهداء تسهیلات لازم درطرح های خودکفایی، مشاغل خانگی و کارانگیزی نقش مهمی در جهت توانمند سازی آنان ایفا می کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد لرستان از ایجاد و بهره برداری بیش از 369 طرح اشتغال زایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد با بیش از شش میلیارد و 70میلیون تومان خبر داد و افزود:کمیته امداد برنامه ‏های متعددی با هدف ایجاد اشتغال برای مددجویان طرح ‏ریزی کرده است که شماری از آنها با حمایت ‏های سایر دستگاه ‏های اجرایی عملیاتی می‏ شود.

آفتابی با تاکید بر اجرای طرح های خود اشتغالی و فرصت های شغلی مناسب برای خانواده های نیازمند، گفت: مددجویان تحت حمایت با دریافت تسهیلات اشتغال زایی و همچنین فراگیری آموزش‎های لازم در این زمینه به استقلال اقتصادی و خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‎شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد لرستان، گفت: فراهم کردن امکانات لازم به منظور توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانواده های نیازمند از طریق استعداد سنجی، مهارت آموزی، ایجاد اشتغال، آموزش های فنی و حرفه ای و اعطاء وام از مهمترین برنامه های کمیته امداد است.

آفتابی با بیان اینکه سه میلیارد و 982 میلیون تومان وام اعطایی از محل اعتبارات امدادی و بیش از دو میلیارد و 88 میلیون تومان از محل قرض الحسنه بانکی به مددجویان پرداخت شده است، گفت: 17 مورد از طرح های ایجاد شده در بخش کشاورزی ، 180 طرح دامپروری ، 5 طرح صنایع دستی و 167 طرح خدمات بوده است.

وی در خصوص حرفه آموزی مددجویان تحت حمایت گفت: کمیته امداد لرستان طی سال ۹۵، زمینه حرفه آموزی یازده هزار و 615 مددجوی تحت حمایت را با همکاری سازمان فنی و حرفه ای، جهاد دانشگاهی و آموزشگاه های غیر دولتی فراهم کرده است.


انتهای پیام /د

طرح های خود اشتغالی برای مددجوی امداد لرستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.