محمد بن عبدالرحمن آل ثانی بار دیگر بر موضع کشورش به منظور گفتگو با کشورهای عربی برای حل بحران خلیج فارس تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر، بار دیگر بر آمادگی کشورش برای گفتگو به منظور حل بحران خلیج فارس تاکید کرد.

او در سخنرانی خود در کنفرانس سیاست بین‌المللی در مراکش، با تاکید بر ساختگی و بی‌اساس بودن بحران خلیج فارس، آمادگی کشورش را برای گفتگو به منظور حل این بحران اعلام کرد.

وزیر امور خارجه قطر افزود: امیدوارم درایت حاکم شود و کشور‌های محاصره کننده قطر از موضع خود یعنی مخالفت با گفتگو عقب‌نشینی کنند و در گفتگو‌ها برای حل بحران شرکت کنند. باید از تاریخ درس عبرت بگیریم، نه اینکه همه چیز را تجربه کنیم تا درس بگیریم. جهان شامل بحران‌ها و مناقشه‌هایی بود که سال‌های زیادی طول کشیدند، اما در نهایت هیچ یک از آن‌ها در صحنه میدانی یا با رویارویی حل و فصل نشدند. بلکه همه آن‌ها با گفتگو حل شدند. امیدواریم همه بحران‌ها در منطقه خاورمیانه با گفتگو حل و فصل شوند.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی خاطرنشان کرد: منطقه خاورمیانه پر از بحران است و نیازی به بحران جدید و ساختگی ندارد. امیدواریم این بحران به سرعت حل و فصل شود، نه فقط به این علت که معتقدیم چالش‌های متعدد داخلی وجود دارد، بلکه چالش‌ها برای همه منطقه است. ما معتقدیم این منطقه، تحمل بحران اضافی را ندارد. به ویژه که این بحران هیچ دلیل و پایه و اساسی ندارد.

انتهای پیام/

ابراز امیدواری وزیر خارجه قطر درباره فراهم شدن زمینه گفتگو با کشورهای عربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار