ارزیابی 23 هزارنفری جمعیت هدف شهرستان مهاباد در برنامه ایراپن

از بهمن ماه 95 طرح ایراپن برای جمعیت هدف 114 هزار نفری شهرستان مهاباد کلید خورد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد گفت: هدف از اجرای برنامه ایراپن ارزیابی عوامل خطر بیمار های قلبی و عروقی در گروه های هدف بالای 30 سال جهت پیشگیری ازسکته های قلبی و مغزی می باشد.

وی اظهار داشت: این برنامه برای جمعیت هدف، حدود 82 هزار نفری سطح شهر و 32 هزار نفری سطح روستا از اول بهمن ماه سالجاری آغاز شده است.

 وی بیان داشت:از زمان اجرا طرح تاکنون 23 هزار نفر جمعیت هدف شهرستان تحت پوشش این برنامه قرار گرفته و طی ارزیابی های انجام شده بیش از هزار نفر بیمار دیابتی،حدود 5 هزار نفر بیمار فشار خون،میزان ارجاعات جهت انجام آزمایش قند و چربی بیش از 21 هزار نفرکه 92 درصد این جمعیت کارت سبز که نشانه تندرستی فرد است را دریافت کردند.

وی افزود: همچنین در طول این مدت برای 17 هزار و 260 نفر توصیه به شیوه زندگی سالم، برای بیش از هزار نفرتوصیه به تحرک،تغذیه سالم و ترک سیگار ، برای 42 نفر ارجاع فوری به پزشک متخصص به دلیل فشار خون بالا انجام گرفته است و از تعداد 114 هزار نفر جمعیت واجد شرایط شهری و روستایی برای تعداد 23 هزار نفر کارت های ارزیابی سبز ، زرد ، نارنجی و قرمز تکمیل شده است.

دکتر مرزنگ گفت: در این طرح فرد مراجعه کننده با در دست داشت کارت ملی به مراکز و پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت محل زندگی خود مراجعه کرده و در آن محل توسط مراقبین سلامت و بهورزان ارزیابی می شوند.

وی خاطر نشان ساخت: اجرای غربالگری برای افراد بالای 30 سال از نظر قد ، وزن ، دور کمر ، فشار خون ، میزان تحرک و فعالیت ،تغذیه ، دخانیات انجام شده و افراد جمعیت هدف به یکی از آزمایشگاه های طرف قرار داد با این شبکه جهت انجام قند و چربی خون ارجاع داده می شوند و در نهایت با توجه به نتیجه آزمایش یکی از کارتها ارزیابی سبز،زرد ،نارنجی و قرمز برای فرد مذکور صادر می شود.

 

انتهای پیام/ع

اجرای طرح ایراپن در مهاباد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.