طرح بهداشتی سلامت ایراپن در مهاباد اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،مدیر شبکه بهداشت و درمان مهابادگفت: این طرح برای افراد بالای 30 سال از بهمن پارسال شروع شده است و جمعیت 112 هزارنفری را شامل می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 10 درصد مردم شهرستان غربالگری شده اند پیش بینی کرد امسال هم 30 تا 50 درصد دیگر از جمعیت هدف تحت پوشش قرار گیرند.

دکتر سامرند مرزنگ اضافه کرد: در قالب این طرح افراد 30 سال و بالاتر می توانند با کارت ملی خود به نزدیکترین مرکز و پایگاه سلامت و خانه بهداشت محل زندگی خود مراجعه کنند و در آنجا مراقبین سلامت و بهورزان خدمات مورد نظر رابه صورت رایگان به آنها ارایه دهند.

وی ادامه داد: افراد مراجعه کننده در صورت نیاز به یکی از آزمایشگاه های طرف قرارداد با این شبکه برای آزمایش قند و چربی خون معرفی می شوند و در نهایت برای هر نفر یکی از 4 کارت سبز،زرد،نارنجی،قرمز صادر می شود.

وی در خصوص طرح ایراپن گفت: سال های گذشته بیماری های مانند فلج اطفال،آبله همه گیر بود که باتلاش نیروهای عرصه سلامت و بهداشت ریشه کن شد ولی در حال حاضر جامعه در گیر بیماری هایی همچون چاقی و کم تحرکی،دیابت و بیماری های قلبی و عروقی فشار خون است بنابراین پیشگیری بهتر از درمان است بر این اساس مردم هم باید افزایش تحرک وروزانه20 دقیقه پیاده روی،کاهش مصرف نمک،چربی، قند و تغذیه بیشتر با سبزیجات و میوه را در برنامه غذایی وزندگی خود لحاظ کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.