مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان گفت: مالیات 19 فقره پرونده مربوط به تراکنش های بانکی بررسی شده، معادل مالیات سه سال گذشته استان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ عليرضا الوندی مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان با بیان اینکه مبارزه با فرار مالیاتی نیازمند شفافیت اقتصادی است گفت: مالیات 19 فقره پرونده مربوط به تراکنش های بانکی بررسی شده، معادل مالیات سه سال گذشته استان است.

وی افزود: از ابتدای سال 1395 تاکنون مالیات 19 نفر از اشخاص حقیقی با گردش مالی بالا توسط این اداره کل مورد رسیدگی قرار گرفته که منجر به صدور تعداد 60 فقره برگ تشخیص به مبلغ 770 میلیارد تومان شده است.

الوندی همچنین با اشاره به اینکه این اقدام امور مالیاتی سبب شده افرادی جهت ممانعت از قطعیت پرونده ها دخالت و کارشکنی کند، تصریح کرد: مراحل قطعی سازی این پرونده ها در دست انجام است و این اداره کل به موجب قانون بدون تعامل و تسامح تا قطعیت پرونده های مزبور را پیگیری می کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان ادامه داد: با توجه به جمیع جهات قانونی و در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، سازمان امور مالیاتی کشور و به تبع آن اداره کل امور مالیاتی استان کردستان اقدام به رسیدگی به مالیات مودیان با مبالغ تراکنش های بانکی بالا کرده است که گویا به مذاق عده معدودی ناخوشایند است.

الوندی همچنین اظهار داشت: از ابتدای سال 1387 نیز به موجب ماده 30 قانون مالیات بر ارزش افزوده خود سازمان امور مالیاتی  می‌تواند اطلاعات درآمدی مودیان را از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری مطالبه کند که در صورت عدم همکاری، بانک ها و موسسات مزبور مسئول جبران زیان وارده خواهند بود.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان در پایان با اشاره به اینکه لازمه اجرای عدالت اجتماعی و رشد اقتصادی، تمکین عموم مردم نسبت به قوانین و مقررات است، تاکید کرد: اگر قرار باشد اقشار ضعیف جامعه از جمله کسبه جزء و حقوق بگیران، کارگران و کارمندان مالیات خود را ماهانه یا سالانه به صورت منظم و سر وقت پرداخت کند، دلیلی ندارد عده‌ای که بیشترین درآمد را دارند ،مالیات پرداخت نکنند و یا با جو سازی رسانه‌ای اذهان مردم را در راستای منافع خود مغشوش و منحرف کند.

انتهای پیام/ع


مبارزه با فرار مالیاتی نیازمند شفافیت اقتصادی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.