همایش سیمان، بتن، چالش‌ها با حضور ۳۵۰ نفر از مهندسان رشته‌های عمران و معماری برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ هندس رضا بشیر، عضو هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی در این همایش یک روزه از افتتاح دفتر نمایندگی این سازمان در شهر زاوه شهرستان تربت حیدریه خبر داد.گفت: با افتتاح این دفتر شهر زاوه به عنوان بیست و چهارمین دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی استان شروع بکار خواهد نمود.

  وی به نحوه اجرا و بکارگیری ابزار مختلف برای احداث یک ساختمان پرداخت و افزود: در اجرای ساخت و ساز، نظارت، مصالح و کارگر فنی نیاز است.

عضو هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: برای بالا بردن عمر مفید ساختمان‌ها باید از مصالح استاندارد استفاده و از اجناس بی کیفیتی که در بازار موجود است استفاده نکرد.

بشیر افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، در اکثر ساختمان هائی که با بتن ساخته می‌شود نیاز به پوشش و مقاومت در برابر حریق نیست، این در صورتی است که ساختمان‌های فلزی نیازمند پوشش حریق است.

 
مهندس توکلی زاده، مدیر عامل کارخانه سیمان زاوه تربت در این همایش گفت: سیمان به عنوان یک ابزار وسیله‌ای برای آفرینش و خلق اثر است، که به دست توانمند مهندسین می‌تواند به اثری ماندگار تبدیل گردد.

در ادامه مراسم از مهندس مهدی رئیسی پیشکسوت جامعه مهندسی که بیش از نیم قرن در این سرزمین خدمات ارزشمند و آثار به یاد ماندنی به یادگار گذاشته اند، تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است در این همایش مهندس علیرضا رحمتی مدرس دانشگاه شهید بهشتی، دکتر توکلی زاده عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد، مهندس منتظریان مدیر کنترل کیفیت سیمان زاوه تربت به تشریح مطالبی با محوریت بررسی عوامل موثر بر کیفیت بتن پرداختند.

انتهای پیام // ف. غ
 

افتتاح  بیست و چهارمین دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار