یکی از راه‌های رسیدن به سرانه‌های استاندارد در حوزه‌های مختلف به خصوصی آتش‌نشانی واگذاری امور آن به بخش خصوصی است.

افزایش کیفیت با واگذاری ایستگاه‌های آتش‌نشانی به بخش خصوصیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ خلیل الله کاظمی معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه یگی از نگرانی‌های شهروندان ارتقاء ایمنی به خصوص در ساختمان‌ها است، گفت: با وجود این نگرانی شهرداری مشهد به این موضوع ورود جدی پیدا کرده است و در این زمینه سختگیری می‌کند.

 

وی گفت: در حال حاضرکلیه واحدها و مجتمع‌ها باید تاییدیه ایمنی نقشه‌های مربوط به ساخت و ساز خود را اخذ کنند تا بتوانند پروانه ساخت بگیرند.
 

کاظمی ادامه داد : کارشناسان ایمنی سازمان آتش‌نشانی نیز به طور مستمر پیگیر ایمن‌سازی ساختمان‌ها و رعایت موارد ایمنی هستندو طبق قانون کلیه ساختمان‌های گروه جیم و دال در سطح شهر مکلف شدند تا هسته‌ای را به نام مدیریت بحران راه‌اندازی کنند که در آن حداقل‌های موارد ایمنی رعایت شده باشد.
 

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد در خصوص دریافت تاییدیه ایمنی مراکز مختلف شهر مشهد گفت: تاکنون 320 بازار و سرا در سطح شهر مشهد بازدید شده که تنها 24 بازار از این تعداد اقدام به دریافت تاییدیه ایمنی کرده‌اند.
 

وی ادامه داد: در کنار آن تعداد 48 مجتمع مسکونی ناایمن شناسایی شده که 11 مجتمع از این تعداد تاییدیه اخذ کرده‌اند؛ در حوزه جایگاه‌های سوخت نیز از 76 جایگاه سوخت شناسایی شده 12 جایگاه تاییدیه دریافت کرده‌اند.
 

کاظمی در خصوص فعالیت واحدهای صنفی ناایمن نیز گفت: از ماه گذشته برای واحدهای صنفی ناایمن نیز که تاییدیه ایمنی اخذ نکرده‌اند پروانه کسب صادر نمی‌شود.
 

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد افزود : شهرداری مشهد با همکاری سازمان نظام مهندسی در اقدامی دیگر ساختمان‌های گروه جیم و دال را مکلف کرده است که از پوشش ضد حریق استفاده کنند.
 

وی در خصوص افزایش تجهیزات آنش‌نشانی نیز گفت: در حال حاضر دو بالابر 72 متری برای امداد و نجات و حریق ساختمان‌های بلندمرتبه در شهر مشهد خریداری شده است.
 

کاظمی در خصوص فعالیت ایستگاه‌های آتش‌نشانی خصوصی نیز عنوان کرد: در حال حاضر ایمنی بزرگترین پروژه‌های ملی کشور مانند پالایشگاه‌ها به بخش خصوصی واگذار شده است لذا اعتقاد ما این است می‌تواند فعالیت آتش‌نشانی را با فرماندهی و مدیریت شهری به بخش خصوصی واگذار کرد تا شاهد افزایش چشمگیر کیفیت شویم.
 

انتهای پیام//ف.م
 



برای واحدهای صنفی ناایمن که تاییدیه ایمنی اخذ نکرده‌اند پروانه کسب صادر نمی‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.