مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: برپایی نماز جماعت و تبلیغ دین مهمترین تکلیف یک طلبه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت‌الاسلام جلالی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در دیدار با حجت‌الاسلام الله وردی ، رئیس حوزه علمیه استان کرمان که در محل دفتر مدیر کل تبلیغات اسلامی برگزارشد گفت: آن چیزی که منجر به تفاوت میان تبلیغ یک طلبه مکتب اهل بیت (علیهم السلام) و سخنرانی سخنوران سایر مکاتب می‌شود، هدف طلبه است که همانا اصلاح، هدایت، تربیت و تحول معنوی جامعه است.


وی با تأکید بر اینکه طلبه معمم باید با ظاهری آراسته در میان مردم و در عرصه های تبلیغی حاضر شود، افزود: تقلید در منبر و تبلیغ کار خوبی نیست، اما الگو گرفتن اشکالی ندارد؛ مخصوصاً طلاب جوان در ابتدای فراگیری روش ها و فنون تبلیغ و منبر باید الگوی مشخصی داشته باشند.


جلالی تصریح کرد: منبری باید نام ائمه (علیهم السلام) را با تکریم، احترام و عشق بیان کند، چراکه این مسئله موجب فرهنگ سازی می‌شود.


همچنین حجت‌الاسلام الله وردی افزود: جلسات نقد عالمانه می تواند در تأثیرگذاری بر مخاطبین منبر و به بار نشستن استعدادهای تبلیغی طلاب بسیار مؤثر باشد.


گفتنی است: در پایان در خصوص اقامه نماز جماعت در مساجد، اعزام روحانیون به مدارس و همچنین برگزاری همایش های مشترک در خصوص نماز به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.