به گزارش حوزه فنآوریهای نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم اختتامیه کارگاه بازی سازی زیست فناوری با اشاره به ضرورت تغییر محتوای درسی زیست شناسی مدارس، بیان کرد: بر اساس تفاهم نامه ستاد با آموزش و پرورش، محتوای کتب درسی به نحوی تغییر خواهد کرد که زین پس به جای زیست شناس، زیست فناور در مدارس تربیت خواهد شد.
قانعی با اشاره به اینکه یکی از رسالتهای اصلی ستاد توسعه زیست فناوری ترویج مفاهیم مربوط به حوزه دانش آموزی است، اظهار کرد: بخش دانش آموزی اصلیترین پایه ترویج زیست فناوری محسوب میشود. برای جلب دانش آموزان نیازمند راههای به روز و جذاب بودیم به همین دلیل به سراغ ساخت بازیهای رایانهای رفتیم تا از طریق این بازیها مفاهیم زیست فناوری را به دانش آموزان آموزش دهیم.
وی در ادامه عنوان کرد: با کمک آموزش و پرورش، محتوای کتب درسی را مبتنی بر فناوری اطلاعات ارائه میکنیم تا بستر جذب دانش آموزان به سمت زیست فناوری بیشتر شود. بازی سازی زیست فناوری آغازگر چرخه ترویج زیست فناوری در مدارس است و تجاری سازی و گسترش بازار از ضروریات این حوزه است.
قانعی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر رعایت محتوای خوب و قابل قبول در بازی سازیهای زیست فناوری، گفت: باید بازیها بر اساس محتوایی طراحی شود که هم نیاز آن در جامعه وجود داشته باشد و هم موضوع علمی و قابل قبولی ارائه کند.
وی با بیان اینکه نقش ستاد در این زمینه تسهیلگری و تنظیم گری است، گفت: از هر گونه بازی سازی در حوزه زیست فناوری با محتوای خوب و علمی حمایت میکنیم و در صورت نیاز از طریق صندوق توسعه زیست فناوری نیز به شرکتها تسهیلات ارائه خواهیم کرد.ایجاد کشش بازار در زمینه تولید بازیهای زیست فناوری یک اصل است و بازیها بایدبه گونهای طراحی شود که دانش آموزان به سمت آنها جذب شوند و بازار خوبی برای آن شکل بگیرد.
قانعی ادامه داد: گروه سرمایه انسانی، آموزش و ترویج ستاد زیست فناوری اقدامات ترویجی در حوزه زیست فناوری را در برنامه یک ساله کاری خود تعریف کرده است و در حوزه بازی سازی برای مخاطب دانش آموزی آماده همکاری است.
وی ادامه داد: ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، وظیفه سیاستگذاری برای توسعه فناوری زیستی در جامعه را عهده دار است؛ در واقع یک بخش از وظایف تعریف شده برای ستاد، ترویج مفاهیم حوزه زیست فناوری است، رویداد بازیسازی زیست فناوری نیز با همین هدف و با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری برگزار شد.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی با اشاره به اینکه بازیهای رایانهای امروز یک ابزار قدرتمند برای انتقال مفاهیم است، گفت: یکی از کارهایی که ستاد توسعه زیست فناوری دنبال میکند، ساخت بازیهایی مرتبط با فناوری زیستی است که اولویت انتقال این مفاهیم به دانش آموزان است.
به گفته قانعی، ستاد توسعه زیست فناوری در این رویداد از بازیسازانی که توانایی انتقال این مفاهیم و جذب مخاطب را داشته باشند، حمایت میکند، زیرا به دنبال تولید بازیهایی با مخاطب و کیفیت بالاست.
انتهای پیام/