معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: المپیاد امسال بارشد پنج درصدی و با حضور 473 هزار و 541 دانش آموزدر همه مدارس خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  جواد پورجاهد معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست مشترک شورای آموزش و پرورش و شورای ورزش مدارس خراسان رضوی گفت : اهداف عمومی المپیادهای ورزشی ترویج نهضت داوطلبی، تداوم ورزش همگانی و فعال نمودن مدارس در خارج ساعات رسمی، ترویج ورزش پهلوانی و جوانمردی و کمک به پرورش منابع انسانی است.


وی گفت: تعداد معلمان تربیت بدنی مدارس در استان دو هزار و 938 نفر است و کمبود معلم تربیت بدنی بر مبنای تقویم ساعتهای این درس در مدارس استان 800 نفر است.

معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: مدرسه محوری و اخلاق محوری جزو فعالیتهای مهم تربیت بدنی است ودر همین راستا بهسازی نیروی انسانی تربیت بدنی برای مدارس با چهار سطح در دستور کار قرار گرفت که بر اساس دسترسی مدارس به فضای ورزشی تهیه شده است.

پورجاهد ادامه داد: سرانه ورزشی در مدارس این استان پارسال 12.5سانتیمتر مربع به ازاء هر دانش آموز بود اما امسال به 13.8سانتیمترمربع ارتقا یافته است.


مجتبی مجد سرپرست مدیریت امور تربیت بدنی همگانی شهرداری مشهد نیز در این نشست گفت: دانش آموزان 30 درصد مخاطبان 200 نقطه ورزشی را در این کلانشر تشکیل می دهند. همکاری بین شهرداری و آموزش و پرورش منجر به تدوین 17 برنامه عملیاتی و اجرایی در رابطه با ورزش شده است.

وی افزود: برگزاری اردوی آموزشی یک روزه برای 400 دانش آموز مشهدی از جمله این اقدامات است. در این اردو دانش آموزان به عنوان همیار و مربی ورزش صبحگاهی برای 400 مدرسه آماده و معرفی شدند.

انتهای پیام //ف.م

 

تعداد شرکت کنندگان المپیاد ورزشی درمدارس خراسان رضوی 5 درصد رشد داشته است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.