هاشمی تختی‌ گفت: مجلس‌ در کنار ستاد دانش‌ بنیان‌ دریایی‌ قرار گرفته و برای پیشرفت‌ و ترقی‌ آن کمک خواهد کرد.

یک میلیون متر مکعب آب شور خلیج‌ فارس شیرین شد/ مجلس‌ در کنار‌ ستاد‌ دانش‌‌بنیان دریایی‌ به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین هاشمی تختی‌ نماینده مردم بندرعباس در مجلس‌ شورای اسلامی و رییس‌ کمیته بنادر‌ و صنایع دریایی‌ مجلس شورای اسلامی‌ در سومین جشنواره‌ ملی‌ «دریا، مسیر پیشرفت» که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد با اشاره به اینکه امروز فرصت‌ مناسبی برای جوانان‌ ایجاد شده است تا از آموزش‌های دریای‌ استفاده کنند اظهار کرد: رهبر‌ معظم انقلاب‌ اسلامی‌ با اشاره به این موضوع که کشور از موضوع دریا غفلت کرده است به 2 نکته مهم اشاره کردند که یکی از آنها نگاه راهبردی‌ به دریا‌ و دیگری‌ اقتصاد‌ دریامحور‌ است.

 

یک میلیون متر مکعب آب شور‌ خلیج‌ فارس در کشور شیرین شده است

رئیس‌ کمیته بنادر‌ و صنایع دریایی‌ مجلس شورای اسلامی‌ با خاطرنشان کردن این موضوع که باید به سمت دریا برویم‌ گفت: به طور قطع‌ در 25 سال آینده کشورهای‌ جهان بر سر مسئله آب با یکدیگر‌ جنگ خواهند کرد و در حال حاضر‌ در کشورمان با بحران آب مواجه هستیم‌؛ در همین خصوص و برای رفع‌ این بحران‌؛ در 3 نقطه کشور‌ یک میلیون متر مکعب آب شور‌ خلیج‌ فارس شیرین شده است.

 وی ادامه داد: البته‌ باید توجه داشته باشیم‌ که در این پروژه کاری نکنیم تا به موجودات آبزی‌ دریا ضرر وارد شود‌ زیرا‌ همانقدر‌ که دریا مهم است‌ موجودات آبز‌ی آن هم مهم هستند.

 

اقتصاد‌ دریایی‌ 90 درصد از اقتصاد جهان

هاشمی با اشاره به اهمیت‌ اقتصاد‌ دریایی، گفت: کشور ایران هزاران کیلومتر‌ ساحل دارد و این یک موهبت‌ بزرگ است و برای اینکه بتوانیم‌ اقتصاد  کشورمان‌ را از طریق‌ اقتصاد‌ دریایی‌ که 90 درصد اقتصاد کل جهان را تشکیل می‌دهد راه‌اندازی کنیم‌ باید‌ همه دستگاه‌ها اعم‌ از مجلس، دولت و دانشگاه‌ها دست به دست یکدیگر‌ دهند.

رئیس‌ کمیته بنادر‌ و صنایع دریایی‌ مجلس شورای اسلامی‌ با اشاره به این موضوع که اگر به بنادر کشور‌ اهمیت داده شود از اقتصاد  تک‌ محصولی‌ نفت‌ رها می‌شویم‌ تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی‌ به وجود نمی‌آید مگر اینکه  از اقتصاد تک محصولی‌ نفت‌ نجات پیدا کنیم‌.

وی با بیان اینکه مشکل امروز این است که دانشگاه‌ و صنعت‌ در کنار یکدیگر‌ قرار نگرفته‌اند اظهار کرد: دانشگاه دریانوردی‌ جزو الزاماتی‌ است‌ که در کشور وجود ندارد؛ باید کاری کنیم تا این ظرفیت در داخل کشور ایجاد شود.

 وی با تأکید بر این موضوع که مجلس‌ در کنار ستاد دانش‌ بنیان‌ دریایی‌ قرار گرفته و برای پیشرفت‌ و ترقی‌ آن کمک خواهد کرد گفت: تا آنجایی که از دستمان‌ بر می‌آید‌ و بتوانیم به ستاد‌ دانش‌ بنیان دریایی‌ کمک خواهیم کرد و اگر قانونی نیاز باشد‌ آن را وضع‌ خواهیم کرد البته در این راه‌ همه باید‌ در کنار مجلس قرار بگیرند‌ تا تسهیلات به درستی‌ ایجاد شوند‌.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
من خودم یه طرح دادم که با استفاده از بمبای هیدروژنی میکروگرمی به اندازه صد تا آبشار نیاگارا میشد هر روز آب دریا رو شیرین کرد
آخرین اخبار