رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح سوال از وزیر رفاه از اعزام تیمی از کمیسیون صنایع مجلس به کرمان جهت بررسی وضعیت فعال شدن معادن زغالسنگ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  محمدرضا پورابراهیمی در تشریح سوال از وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون صنایع مجلس گفت:حدود دوسال است که مدیران شرکت صندوق بازنشستگی فولاد تعهد کردند که معادن غیر فعال زغالسنگ استان کرمان را از طرق شرکت زغالسنگ کرمان فعال نمایند.

وی افزود: متاسفانه این اتفاق علی رغم خواست مدیران ارشد صندوق تا کنون عملیاتی نگردیده است.

وی با اشاره به سوال از وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون صنایع مجلس در خصوص دلیل عدم فعال کردن معادن زغالسنگ استان کرمان ابراز کرد: با توجه به سوال اینجانب در خصوص فعال کردن معادن غیر فعال استان کرمان و همچنین پاسخ وزیر مبنی بر فعال بودن این معادن مقرر گردید تیمی از کمیسیون صنایع مجلس به کرمان جهت بررسی وضعیت فعال شدن معادن زغالسنگ ظرف یک هفته آینده به کرمان اعزام شود.

پورابراهیمی در ادامه بیان کرد: معادن باب نیزو، سرآپرده جنوبی و غربی، باب گهر بطور کامل غیر فعال هستند و معادن اسد آباد و هجدک به صورت نیمه فعال مشغول به فعالیت می باشند که در صورت فعال شدن تمامی این معادن به صورت کامل زمینه اشتغال برای 1500 نفر جوان فراهم خواهد شد.

رئیس کمیسون اقتصادی مجلس افزود: البته انتظار ما این است که این ظرفیت ها در استان کرمان توسط شرکت زغالسنگ فعال گردد.

وی یادآور شد: جواب هزاران جوان جویای کار در شمال استان کرمان به ویژه منطقه محروم شهرستان راور را که به راحتی می توانند با فعال شدن معادن سر کار بروند را چه کسی باید بدهد؟بنده این موضوع را تا فعال شدن معادن به صورت جدی پی گیری خواهم کرد و زره ای از حق مردم کوتاه نخواهم آمد.
در پایان جلسه سوال نماینده مردم کرمان و راور از وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی مقرر گردید: کمیسیسون صنایع مجلس تیمی جهت بررسی موضوع با هماهنگی پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به کرمان اعزام و نتیجه بررسی ها برای تصمیم نهایی نماینده سوال کننده به کمیسیون صنایع ارائه گردد.

انتهای پیام/ی

پیگیری مشکلات زغالسنگ کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.