فرماندار ویژه شهرستان جهرم از برگزاری ۲ مانور در هفته پدافند غیرعامل در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضا صحرائیان فرماندار ویژه شهرستان جهرم در نشست خبری هفته پدافند غیر عامل، این مهم را حافظ جان و و مال مردم، تأسیسات و زیرساخت‌ها، منابع اقتصادی و سرمایه‌های فرهنگی و سیاسی عنوان کرد.

وی افزود: پدافند غیرعامل در تعریفی جامع به معنای مجموعه اقدامات غیر مسلحانه است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل در امر مدیریت بحران در برابر تهدیدات نظامی دشمن می‌شود.

صحرائیان بر ایجاد فرهنگ و باور عمومی در خصوص ضرورت بکارگیری اصول پدافند غیرعامل تأکید کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه در شهرستان جهرم هزار و ۴۰۰ کیلومتر خطوط موازی پرفشار انتقال گاز عبور کرده است، مصون ماندن این خطوط با پدافند غیرعامل ارتباط مستقیم دارد و انجام مانور‌های میدانی پدافند غیر عامل در این زمینه، به آمادگی شهرستان در برابر هرگونه اتفاق مترقبه و یا غیر مترقه، کمک می‌کند.

وی با برشمردن برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در شهرستان جهرم، گفت: علاوه بر مانور آمادگی پدافند غیرعامل در خصوص خطوط گاز، مانور قطع برق بدون اطلاع قبلی نیز انجام خواهد گرفت تا میزان آمادگی دستگاه‌های اجرایی شهرستان از جمله بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، خدماتی و بانک‌ها ارزیابی شود.
انتهای پیام/ر

 هفته پدافند غیرعامل در جهرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار