فرماندار دشت آزادگان از خروج بیش از 18 هزار و 400 نفر زائر از مرز چذابه در روز گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  عبدالرضا سعیدی‌نیا، فرماندار دشت آزادگان گفت: روز گذشته 18 هزار و 400 نفر زائر از مرز چذابه وارد کشور عراق شدند که آمارها نشان می دهد از ابتدای ماه صفر تا کنون 80 هزار زائر از این مرز تردد کرده اند همچنین پیش بینی می شود آمار این زوار در روزهای آینده افزایش یابد.


وی افزود: وضعیت تردد و ترافیک در مرز نسبت به سال گذشته آرام تر و منظم تر است اما در خصوص مراجعه برخی از زائران به مرز بدون داشتن پاسپورت باعث شد آنان را بازگردانیم که توصیه ما این است بدون داشتن روادید به هیچ عنوان به مرز مراجعه ننمایید.


سعیدی نیا اظهار داشت: در حال حاضر 120 دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران در مرز چذابه مستقر شده‌اند که کار جابه‌جایی زائران را انجام می‌دهند. همچنین با اقدامات صورت گرفته برای توسعه پارکینگ چذابه، پیش‌بینی می‌کنیم این پارکینگ ظرفیت 30 هزار دستگاه خودرو را داشته باشد.


فرماندار دشت آزادگان با اشاره به هزینه  5 هزار تومانی پارکینگ برای هر شب، بیان کرد:  متاسفانه بدون اطلاع ما رویه غلطی در پارکینگ چذابه صورت گرفت و هزینه پارکینگ که هر شب 5 هزار تومان است، به صورت پیش‌پرداخت از زائران و برای 10 شب به میزان 50 هزار تومان گرفته می‌شد که در این خصوص تذکراتی به سازمان همیاری شهرداری‌های استان داده شد تا از این به بعد پس از بازگشت زائران از مرز این هزینه از آنها گرفته ‌شود.


انتهای پیام/و


اربعین امسال، نظم بیشتر و ترافیک روان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.