اداره کل هواشناسی استان اردبیل از وزش تندبادی با سرعت 108 تا 130 کیلومتر بر ساعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بر اساس اداره کل هواشناسی استان اردبیل اعلام انتظار می رود که روند افزایش سرعت وزش باد تا عصر فردا (دوشنبه) ادامه یابد و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه به دلیل وجود تغییرات فشار در سطح زمین به تناوب باد جنوب غرب و شمال شرق خواهد وزید که گاهی بطور نسبی شدید خواهد بود.

مسعود امامی یگانه، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل افزود: استحکام وسایل پشت بام ،بالکن ها ،تقویت گلخانه های استان ، کنترل و بازدید بادشکن اطراف مزارع ، حفاظت از کندوهای زنبور عسل ، حفاظت از تجهیزات آبیاری ، حفاظت از تاسیسات عمومی شهر و کنترل و استحکام تابلوهای بزرگ سطح شهر از جمله مواردی است که باید احتیاط لازم برای جلوگیری از خسارت های احتمالی از سوی شهروندان استان رعایت شود.

وی گفت: شهروندان از توقف در مسیرهای خطرناک، توقف در مسیر ساختمان ها و دیوارهای نیمه کاره و فرسوده ، درختان کهنسال و رودخانه ها در هنگام وزش باد خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل همچنین از رانندگان خواست هنگام وزش باد با احتیاط رانندگی کنند.

امامی به تمام دستگاههای اجرایی از جمله شهرداری ها توصیه شده آمادگی لازم را در صورت بروز هرگونه حوادث ناشی از تند باد داشته باشند .

وی افزود: به شرکت توزیع نیروی برق و جهاد کشاورزی اعلام شده تا در ارتباط با جلوگیری از قطعی برق و حفاظت از تجهیزات آبیاری و گلخانه ها اقدام لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ح

تندباد 108 تا 130 کیلومتری در راه اردبیل

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.