مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری از پیش‌بینی عبور بیش از 200 هزار نفر از سایر کشورها از مرزهای ایران برای حضور در مراسم اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  حمید سیلاوی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان گفت: با توجه به افزایش سالانه تعداد زائرین اربعینی که از سایر کشورها وارد خاک ایران می شوند تا به زیارت کربلا مشرف گردند، در سال جاری به منظور شرکت اتباع خارجی مقیم و غیر مقیم در کشور، برنامه‌ریزی و تدابیر لازم اتخاذ شده است.


سیلاوی افزود: در سال 93 تعداد اتباع خارجی شرکت کننده در مراسم اربعین حدود 15 هزار نفر، سال 94 به 53 هزار نفر و در سال 95 این تعداد به بیش از 192 هزار نفر رسید که این تعداد از 93 کشور جهان بوده است.


وی بیان کرد:سال گذشته 75 هزار نفر از اتباع خارجی مقیم کشورمان و بیش از 123 هزار نفر از اتباع خارجی 93 کشور در این مراسم شرکت کردند که امسال نیز تاکنون تعداد 136 هزار نفر از اتباع خارجی مقیم کشور ثبت نام اولیه را انجام داده‌اند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از 200 هزار نفر نیز از سایر کشورها در این مراسم شرکت کنند و در کل بیش از 300 هزار نفر از اتباع خارجی در این مراسم بزرگ شرکت خواهند کرد.


حمید سیلاوی، گفت: اتباع خارجی ایران را از 4 مرز رسمی میرجاوه- الغدیر در سیستان و بلوچستان، تایباد- دوغارون در خراسان رضوی، مرز بازرگان در آذربایجان غربی و مرز آستارا در استان گیلان به عنوان ترانزیت انتخاب می‌کنند که به منظور ایجاد رفاه حال زوار مواکب خدمات‌رسان در همان مرزها مستقر و از آنان استقبال و پذیرایی خواهند کرد، ضمن اینکه مواکب در بدو ورود به استان خوزستان برای استقبال و پذیرایی دایر شده است.


انتهای پیام/و


افزایش سالانه تعداد زائرین حسینی در مرزهای ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.