برای اولین بار؛

گیم‎کلاب تخصصی واقعیت مجازی در اهواز گشایش یافت

نخستین گیم‎کلاب تخصصی واقعیت مجازی با نام "آدرنالین" در طبقه فوقانی سینما هلال اهواز گشایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد دیلمی، مدیر گیم‎کلاب تخصصی واقعیت مجازی در تشریح تکنولوژی واقعیت مجازی گفت: واقعیت مجازی، سیستم و فناوری جدیدی در دنیا است که ما در گیم‎کلاب آن را در قالب یک سیستم بازی به نمایش گذاشته‎ایم.

وی بیان داشت: افراد طی این بازی‎ها، با گذاشتن عینک (هدست) روی چشمان خود پای در دنیایی دیگر می‎گذارند و با شرایط و واقعیت‎های مجازی 360 درجه آشنا می‎شوند.

دیلمی تصریح کرد: سیستم واقعیت مجازی در نهایت مسیر خود را به سمت آموزش تغییر می‎دهد، به این معنا که هدف بلند مدت ما در راستای آموزش در مدارس و دانشگاه‎ها خواهد بود.

مدیر گیم ‎کلاب تخصصی آدرنالین درخصوص تخصصی بودن این گیم‎کلاپ اذعان داشت: گیم‎کلاب آدرنالین از این جهت تخصصی عنوان می‎شود که در آن صرفاً روی سیستم واقعیت مجازی کار می‎شود و بازی‎های و فعالیت‎های دیگری در کنار آن وجود ندارد. این در حالی است که سایر افرادی که در سطح شهر در این زمینه فعالیت می‎کنند که البته امیدوارم در کارشان موفق نیز باشند، یک خانه بازی ایجاد کرده‎اند که در آن، ضمن ارائه بازی‎ها و سرگرمی‎های دیگر، قسمتی را هم برای واقعیت مجازی درنظر گرفته‎اند.

این مقام مسئول با بیان این‎که گیم‎کلاب‎های غیرتخصصی موجود در شهر نیز در شناساندن این فناوری به مردم موثر هستند اظهار کرد: یکی دیگر از مصادیق تخصصی بودن گیم‎کلاب ما، استفاده از تجهیزات و نیز روند و اهدافی است که دنبال می‎کنیم؛ به عنوان مثال هدست‎هایی که در گیم کلاب ما از آن‎ها استفاده می‎شود به صورت وایرلس هستند و کاربری که از آن‎ها استفاده می‎کند و به واسطه آن وارد فضای مجازی می‎شود، هیچ محدودیتی به لحاظ تحرک ندارد و تنها با گذاشتن هدست روی چشمان خود به صورت وایرلس به دنیای مجازی متصل می‎شود.

محمد دیلمی با تاکید بر دنبال کردن اهداف بلندمدت آموزشی در این گیم‎کلاب افزود: چنانچه بنا باشد از بُعد آموزشی به موضوع بنگریم، می‎توان به این مثال اشاره کرد که یک جراح قلب پس از آن که سال‎ها زمان را صرف گرفتن تخصص خود می‎کند، اجازه نخواهد داشت تا چندین سال دست به جراحی بزند زیرا اگرچه مدرک و تخصص خود را دریافت کرده اما دست او به لحاظ کاری خالی است. واقعیت مجازی این قابلیت را دارا است که بستری را برای چنین فردی فرآهم می‎آورد تا هر روز یک جراحی قلب را با خطاهای احتمالی آزمایش کند و با اتفاقات مختلف روبرو شود. بنابراین اتفاقاتی که در واقعیت رخ می‎دهد را می‎توان دقیقا در دنیای مجازی جستجو کرد.

وی اذعان کرد: این نمونه کوچکی از بُعد آموزشی موضوع است چراکه سیستم‎های آموزشی بسیار دیگری در این زمینه وجود دارند. تکنولوژی به سمت پیشرفت درحال حرکت است و ما نیز سعی می‎کنیم تا از این قطاری که به سمت پیشرفت در حرکت است جا نمانیم و جوانان شهرمان را نیز با خود همراه کنیم.

دیلمی درخصوص امکانات سخت‎افزاری این گیم‎کلاب تخصصی اظهار داشت: درحال حاضر در این گیم‎کلاب از هدست‎های HTC که قوی ترین برند موجود در دنیا در زمینه واقعیت‎ مجازی است استفاده می‎کنیم و در کنار این هدست‎ها از امکانات دیگری مانند وایرلس استفاده می‎شود که به حس واقعیت موجود در گیم می‎افزاید. درحال حاضر در کل ایران تنها 2 مرکز هستند که در موضوع واقعیت مجازی از وایرلس استفاده می‎کنند که یکی از این 2 مرکز، گیم‎کلاب ما و دیگری شعبه مرکزی ما در تهران هستند.

وی اظهار کرد: این تجهیزات به مرور بیشتر نیز خواهند شد و به تدریج تردمیل، زره و سنسورهای خاص این بازی نیز به گیم‎کلاب افزوده خواهند شد.

وی با تاکید بر این‎که با ایجاد چنین فضایی قطعا به دنبال اهداف فرهنگی نیز هستیم اذعان داشت: متاسفانه باوجود تعداد انبوه جوانان در شهرستان اهواز و پتانسیل‎هایی که این جوانان دارند، مکانی به آن شکل برای تفریح وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد تعداد آن‎ بسیار انگشت‎شمار است و قابلیت ارضا کردن این جوانان را ندارند؛ از این‎رو به دنبال این هستیم تا در این مکان فرهنگی ضمن جذب جوانان به یک مکان سالم و آشنا کردن آنان با تکنولوژی روز دنیا، بستری را نیز برای سرگرم شدن آنان فرآهم آوریم تا از مشغله‎های روزانه، هفتگی و ماهانه خود برای دقایقی رها شوند.

مدیر گیم‎کلاب تخصصی آدرنالین گفت: مجموعه فرهنگی هلال اهواز تا پیش از این دارای کافه، گالری و سینمای خانوادگی بود که اینک با افتتاح ایستگاه گیم‎کلاب تخصصی در این مجموعه، شاهد تنها مجتمع فرهنگی کامل در استان هستیم.

دیلمی با اشاره به اینکه درطراحی فضای داخلی گیم‎کلاب، هنرمندان طراح بنام و بسیار قدر اهوازی از جمله فرزاد موسوی، رضا و محمد عدیلی‌پور، امین فلاحیان و محمود گل همکاری داشتند بیان کرد: از آنجا که ما کار جدیدی را آغاز کرده بودیم، این هنرمندان لطف کردند و سهمی در موضوع داشتند و کار را بر عهده گرفتند .

وی با بیان این‎که قطعا این مکان و امکانات آن را در آینده توسعه خواهیم داد تصریح کرد: فعلا استارت کوچکی از ار کار را زده‎ایم تا مردم عزیز شهر را با این سیستم جدید آشنا کنیم؛ ضمن این‎که به لحاظ تکنولوژی و تعداد دستگاه‎ها و همچنین فضای مورد استفاده قطعا پیشرفت خواهیم کرد و هرکاری که در این زمینه از دستمان برآید کوتاهی نمی‎کنیم.

محمد د یلمی بیان داشت: وجود کافه‎گالری 28 به مدیریت مهدی نیارشید در مجاورت گیم‎کلاپ ما و ایجاد شرایط برای استراحت و منتظر ماندن برای ساعت رزرو و بازی، از این مجتمع محیطی کاملا بی‎نقص ساخته است.

مدیر گیم‎کلاب تخصصی آدرنالین در پایان اظهار کرد: از آقای اکبریان مدیریت سینما هلال اهواز تشکر ویژه می‎کنم که این محل را در اختیار ما گذاشتند و مانند یک برادر بزرگ تر با ما همکاری کردند و امیدوارم او در کارش موفق باشد چراکه فکر نمی‎کنم ما در خوزستان چنین مجتمع فرهنگیِ کاملی‎ مانند سینما هلال داشته باشیم.

انتهای پیام/گ

گشایش گیم کلاب آدرنالین در اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.