مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری قزوین گفت: دفاع سایبری و حفاظت از زیرساخت‌های استان قزوین را جدی گرفته ایم.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ محمد افشار مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری در جمع خبرنگاران افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد دشمنان از فضای سایبری برای آسیب رساندن به زیرساخت‌های مهم کشور استفاده خواهند کرد لذا دفاع سایبری، کنترل شبکه‌های اجتماعی، صیانت از زیرساخت‌ها و افزایش تاب آوری دستگاه‌های خدمات رسان در برابر تهدیدات را در اولویت قرار داده ایم.

افشار افزود: شبکه‌های اجتماعی هرچند از ضرورت‌های عصر کنونی است، اما یک تهدید هم محسوب می‌شود، چون اطلاعات محرمانه کاربران دربستری قرار دارد که کشور‌های دیگر هم می‌توانند از آن استفاده کنند و باید برای آن فکری کرد.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری با بیان اینکه اولویت دیگر ما صیانت از زیرساختهاست، گفت: باید برای کاهش آسیب پذیری دستگاه‌های زیربنایی مانند آب، برق، گاز وسوخت برنامه داشت وحفاظت از زیرساخت‌ها را مورد توجه اساسی قرار داد.

افشار در ادامه با اشاره به شناسایی زیرساخت‌ها در استان گفت: با اولویت بندی آن‌ها برای تاب آوری و حفاظت اقدام کارشناسی انجام شده است تا آسیب‌های این بخش به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه یکی از حوزه‌های مهم ما انرژی است، گفت : با برگزاری مانور تاب آوری انرژی ویژه دستگاه‌های اجرایی ۸۲ دستگاه شناسایی شد، ۶۲ دستگاه در مانور شرکت کردند و برای ۲۴ ساعت برق آن‌ها قطع شد تا آمادگی این دستگاه‌ها ارزیابی شود.

افشار گفت: قرار شد ۱۵ تا ۲۰ درصد بانک‌ها و شبکه‌های مالی هم در این تاب آوری امتحان شوند و نواقص برطرف شود.

وی بیان کرد: همچنین در نیروگاه شهید رجایی یک مرکز آموزش تخصصی برای ۳۰ نیروگاه کشور پیش بینی شده است تا کارکنان این مراکز با مسائل حفاظتی و ایمنی آشنا شوند.

افشار با اشاره به هفته پدافند غیر عامل گفت: نواخته شدن زنگ پدافندغیرعامل، دیدار با امام جمعه، رزمایش در مدارس، مرکز استان و شهرستانها، جشنواره پژوهشی، مانور تخلیه اضطراری، برگزاری دوره‌های آموزشی، همایش پدافند سایبری و حفاظت از زیرساختها، اجرای فاز دوم مانور تاب آوری انرژی در میارستان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، از برنامه‌های پیش بینی شده در این هفته است.

ششم تا سیزدهم آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل تعیین شده است.

انتهای پیام/

 

سخنرانی مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری قزوین در جمع خبرنگاران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.