معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیر عامل از برگزاری رزمایش‌های مختلف در هفته پدافند غیر عامل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ سردار حیدری در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان قزوین افزود: تست نفوذ و آمادگی از اهداف برگزاری این رزمایش‌ها ست.

وی افزود: طرح جامع پدافند غیر عامل در حال اجرا در برخی از استانهاست و به عنوان یک سند راهگشا باید در قزوین هم اجرا شود.

سردار حیدری اضافه کرد: مشارکت مردم در اجرای پدافند غیر عامل اثربخشی بالایی برای جامعه در پی خواهد داشت.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیر عامل تاکید کرد: اولویت در پدافند غیرعامل مراکز حساس و حیاتی است و به این دلیل فعال کردن کارگروه ها، آموزش و فرهنگ سازی، شناخت تهدیدات و برطرف کردن آسیب‌ها باید در دستور کار نهاد‌های مربوطه قرار گیرد.

 زاهدی: همه مسئولان دولتی باید حساسیت ویژه به بحران آب داشته باشند

رئس شورای پدافند غیرعامل استان قزوین هم در این در جلسه گفت: احیای دشت قزوین با محوریت آب، یکی از اولویت‌های استانداری و شورای پدافند غیرعامل است.

عبدالمحمد زاهدی با بیان اینکه به پدافند غیرعامل باید نگاه مدیریتی کلان داشت افزود: همه کارگروه‌های استان بر رعایت الزامات پدافند غیرعامل اهتمام نظارت داشته باشند.

استاندار درادامه با اشاره به حادثه خیر بودن استان بر احیای بافت‌های فرسوده شهر تاکید کرد و گفت: برای جلوگیری از هرگونه حادثه جبران ناپذیر، احیای بافت‌های فرسوده شهر با کمک سازمان مسکن و شهرسازی و برنامه بودجه در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای پدافند غیر عامل استان افزود: بخشی از بافت فرسوده شهر قزوین ارزشمند است و باید حفظ شود و بخش دیگر آن با رعایت استاندراد‌های لازم بازسازی شود.

احمد هجران فر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب در این جلسه گفت: تکمیل و مجهز شدن کلیه تاسیسات احداث شده به سیستم کنترل از راه دور، انجام بخش عمده حصارکشی تاسیسات از قبیل: چاه‌ها و قنات ها، کنترل و پایش مستمر کلر شبکه توزیع آب در شهر‌ها با افزایش نمونه برداری‌ها وارتقای سیستم تصفیه خانه‌های فاضلاب عمومی از جمله اقدامات شرکت آبفای استان در مسیر طرح جامع پدافند غیرعامل است.

افشار مدیرکل پدافند غیرعامل استان هم از آمادگی کامل این اداره برای همکاری با کارگروه‌های مختلف جهت اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل گفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار