رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد از واگذاری نشان شناسه الکترونیکی محتوای دیجیتال(شامد)به مراکز اسلامی خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛موسویان ،رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ایجاد فضای مجازی سالم، مفید و ایمن را از اهداف این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: آمادگی واگذاری نشان شناسه الکترونیکی محتوای دیجیتال(شامد) به مراکز اسلامی و اعطای این نشان (شامد) به سایت ها، کانال ها و شبکه های اجتماعی به معنای اطمینان از سالم بودن محتواهای آنها است که تاکنون به بیش از 17هزار شبکه پیام رسان داده شده است.

وی خاطر نشان کرد: این مرکز آمادگی دارد اعطای این نشان را در خصوص تولید محتواهای اسلامی به مراکز اسلامی مانند دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم واگذار کند مشروط به آنکه رصد دائمی این محتواها در فضای مجازی را نیز بر عهده بگیرند.

حسینی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این جلسه از آغاز به کار گروه تولید فضای مجازی در قم خبر داد و گفت: در صورتی که دستگاه های مختلف، محتواهای تولیدی خود را به این اداره کل ارائه کنند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بارگذاری آنها را برعهده می گیرد.

برگزاری ویژه برنامه های چهلمین سالگرد آغاز انقلاب اسلامی از دیگر دستورات جلسه شورای فرهنگ عمومی بود.

لطفی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و لطفی نیاسر مدیرکل صداوسیمای مرکز قم در این جلسه بر معرفی و برجسته کردن دستاوردهای محتوایی و فکری انقلاب اسلامی به ویژه از طریق تولید محتواهای تصویری برای نسل حاضر تاکید کرد.

عالی پور رئیس ستاد اربعین استان هم در این جلسه از استقرار 42 موکب در مراسم اربعین امسال در کشور عراق خبر داد و با اشاره به استقرار کنسولگری عراق در قم از افرادی که قصد عزیمت به عراق برای شرکت د رمراسم اربعین را دارند خواست حتما قبل از سفر روادید سفر دریافت کنند در غیر این صورت متحمل حبس تا 3سال خواهند شد.

انتهای پیام/ش

ساماندهی نشان شامد با محتوای اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار