صالحی گفت: ما از این طریق خود را در معرض داوری و نقد مردم قرار می دهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛سید عباس صالحی،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعه شب در نشست صمیمی با فرهیختگان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای که در سالن معصومیه فرمانداری قم برگزار شد برنامه‌های سفر سه روزه خود به شهر مقدس قم را مورد توجه قرار داد وگفت : در این سفر فرصت بسیار خوبی فراهم شد تا بتوانیم از نقطه نظرات علما برای ارتقاء فعالیت‌های خود بهره مند شویم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  افزود:با بیان اینکه در واگذاری عادلانه منابع به استان‌ها توجه ویژه شده است،در سال 95 نیمی از منابع و در سال جاری بیش از 60 درصد منابع در استان‌ها توزیع شده است.

وی ادامه داد:با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در دیداری که به مناسبت هفته دولت انجام شده است،در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال توزیع عدلانه منابع سازمانی هستیم.

وی بیان کرد:با اشاره به اینکه در وزارت ارشاد نسبت به شفایت در سیاستگذاری، اجرا و نظارت توجه ویژه ای شده است ، به دنبال این هستیم که اتاق‌هایی ایجاد شده تا همه بتوانند دستورالعمل‌ها را مشاهده کرده و در جریان روند فعالیت‌ها قرار گیرند.

صالحی تصریح کرد: با تاکید بر اینکه شفافیت در امور موجب تقویت نقد پذیری و رفع مشکلات می شود،  ما از این طریق خود را در معرض داوری و نقد مردم قرار می دهیم.

وی عنوان کرد:با اشاره به نقش کتاب در سقوط یا صعود فرهنگ یک کشور،تمام تلاش خود را در حوزه نشر به کار می گیریم تا جایگاه کتاب و نشر به وضعیت واقعی خود برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به وضعیت و جایگاه استان قم اشاره کرد وافزود: شهر قم در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و علمی دارای ویژگی‌های مهمی است.

وی از تک شهرستان بودن قم به عنوان یک ویژگی برای این استان ذکر کرد و گفت: شهر قم دارای ظرفیت‌های بسیاری است و باید به عنوان قطب فرهنگی در کشور معرفی شود.

انتهای پیام/ح

توجه ویژه به استان‌ها در توزیع منابع/تبدیل قم به قطب فرهنگی کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار