نماینده مردم بروجرد گفت: دولت باید مراقب تقسیم کار صورت گرفته میان آمریکا و اروپا باشد و نباید از خدعه‌های آنها غفلت کند.

دولت باید مراقب تقسیم کار صورت گرفته میان آمریکا و اروپا باشد/اروپا به صورت ظاهری از برجام حمایت می‌کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران که حاصل رنج امام و خون شهداست، در سال 57 به پیروزی رسید و امام بزرگوار ما آمد تا بزرگواری ما را حفظ کند.

وی افزود: این انقلاب حرکت جاری و مستمر است و در بهمن 57 تنها یک مرحله آن محقق و اختیار از کفار گرفته و به مؤمنان واگذار شد.

گودرزی تصریح کرد: امروز در مرحله تشکیل دولت اسلامی بسر می‌بریم، یعنی باید تلاش کرد تا با توانمندسازی ساختارهای کشور و کانون‌های تصمیم‌سازی فضای تحقق مبانی و اصول انقلاب را فراهم کنیم تا پس از آن جامعه، اسلامی شود.

وی ادامه داد: دولت باید مراقب تقسیم کار صورت گرفته میان آمریکا و اروپا باشد و نباید از خدعه‌های آنها غفلت کند. متأسفانه امروز نه تنها آمریکا به برجام عمل نکرده و در دو سال گذشته آنچه در توان داشته علیه ایران به کار گرفته ، بلکه به تازگی به صورت طلبکارانه به دنبال اعمال فشار بیشتر به ملت ایران است تا در زمینه موشکی عقب‌نشینی کند و این‌بار قصد دارد با دیپلماسی اجبار این خواسته را محقق کند.

گودرزی تأکید کرد: آمریکا با اعمال فشار بر نقاط ثقل سعی دارد تا جمهوری اسلامی را با فشارهای گسترده روبه رو کند و در نهایت کشورمان ناگزیر به همراهی با منافع آمریکا در منطقه شود. البته تحریم سپاه نیز که منافع آنها را در طول 38 سال زیرپا گذاشته است نیز در همین راستا قرار دارد.

نماینده مردم بروجرد گفت: متأسفانه اروپا نیز علی‌رغم اینکه به صورت ظاهری از برجام حمایت می‌کند در واقع به دنبال وادار کردن ایران برای متوقف کردن برنامه موشکی کشورمان است.

وی با بیان اینکه اروپا و آمریکا تاکتیک‌های متفاوتی در مواجهه با ایران اتخاذ کرده‌اند، خاطرنشان کرد: آمریکا و اروپا در هدف هم‌داستان هستند و دولت با حمایت و همبستگی همگان باید مراقبت کند که آن بلایی که در برجام سر کشور آوردند و با خلف وعده و نقض عهدها ما را در زمینه هسته‌ای عقب انداختند، در سایر مسائل تحت تأثیر رفتارهای فریبکارانه برخی از اروپایی‌ها که صریحا از ضرورت تعدیل فعالیت موشکی سخن می‌رانند، قرار نگیرد.

گودرزی تصریح کرد: دولت ممکن است در زمینه وضعیت مالی شرایط مناسبی نداشته باشد، اما باید با اراده، مدیریت و صلابت از قاچاق کالا جلوگیری کند.

نماینده مردم بروجرد ادامه داد: همچنین جلوگیری از واردات بی‌رویه خواست ملت و مقام معظم رهبری است و نیازی به صرف هزینه ندارد، بلکه نیاز به مدیریت و اراده و صلابت دارد. معتقدم باید با هرگونه سازش با فساد برخورد شود تا از واردات بی‌رویه و قاچاق که خنجری بر پشت پیکر نظام است، جلوگیری شود.

وی گفت: متاسفانه برخی سیاسیون مشکلات مالی کشور را بهانه کردند و با برخی مواضع این نگرانی را به وجود می‌آورند خدای نکرده نظام را وادار به پذیرش الزامات جدید در زمینه برجام‌های 2 و 3 یعنی پذیرش ذلت در برابر بیگانگان کنند.

گودرزی خاطرنشان کرد: دولت و همه مسئولان نظام باید هشیار باشند تا با همدلی میان دولت و مجلس از این شرایط به سلامت عبور کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیاسیون ، ذلت ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار