معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: اجرای پروژه‌های آبخیزداری برای جلوگیری از بروز سیلاب در دستور کار منابع طبیعی زنجان قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ سیدجمال موسوی، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه مدیریت جامع آبخیز حوزه آرپاچای و مشارکت مردم با ایجاد انگیزه اقتصادی در بین بهره برداران در راستای بهبود وضعیت منابع طبیعی و جلوگیری از فرسایش خاک بوده است، گفت: معتقدیم کشت گونه‌های مثمر و مقاوم به کم آبی می‌تواند در اجرای موفق پروژه‌های بیولوژیکی مشارکتی موثر واقع شود.
وی با اشاره به اهمیت منابع طبیعی و ملی برای بقای زمین تصریح کرد: منابع طبیعی مهمترین میراث انسان‌ها بوده و توجه به حفظ و صیانت آن عزم جدی و مشارکت عمومی مردم را می‌طلبد.
موسوی حفاظت و نگهداری از منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع را نیازمند مشارکت مردم و مدیریت درست دانست و گفت: برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری با هدف توسعه مناطق هدف و ارتقا سطح اقتصادی خانوار‌ها با همراهی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان تلاش خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه تغییر پوشش گیاهی خاک و از بین رفتن مراتع از جمله پیامد‌های بیابان‌زایی است، ابراز کرد: نابودی پوشش گیاهی جنگلی و مرتعی و افزایش شدید فرسایش آبی، بادی و افزایش سیل‌ها از جمله پیامد‌های بیابان‌زایی است.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ادامه داد: با عنایت به این موضوع اجرای پروژه‌های آبخیزداری برای جلوگیری از بروز سیلاب در دستور کار منابع طبیعی زنجان قرار گرفت.
 
انتهای پیام/ن

 

اجرای پروژه های آبخیزداری در زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.