معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گفت:در راستای حمایت از باغداران استان باید جشنواره سیب در آذربایجان غربی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛نادر صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در اولین جلسه میز توسعه صادرات سیب کشوری که با حضورجمعی از مسئولان کشوری و استانی در سالن جلسات فرهنگسرای جوان ارومیه برگزار شد، بر لزوم برگزاری جشنواره سیب در استان تاکید کرد.
صفرزاده در این جلسه با اشاره به اینکه آذربایجان غربی قطب تولید سیب در کشور است، افزود: باید با بهره گیری از توانمندی دانشگاهها، مراکز پژوهشی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی برای ارتقای کیفیت محصول سیب استان و راه اندازی و توسعه صنعت بسته بندی این محصول تلاش کنیم تا بتوانیم بیش از پیش زمینه صادرات این محصول تولیدی استان را فراهم آوریم.
وی تشکیل موسسه پژوهشی سیب در استان را گامی در جهت ارتقای کیفیت و رونق صادرات این محصول دانست و افزود: باید از دانشگاه ارومیه که توانمندی خوبی در زمینه کمک به بخش کشاورزی استان دارد حمایت شود تا این موسسه تشکیل شود و با به کارگیری نیرو‌های متخصص و استفاده از راهکار‌های علمی، به کیفی سازی و گسترش صادرات سیب تولیدی استان کمک نماید.
معاون استاندار همچنین به ظرفیت فرودگاهی و حمل و نقل هوایی استان اشاره و افزود: استان با دارا بودن سه فرودگاه ارومیه، خوی و منطقه آزاد ماکو و داشتن پایانه‌های زمینی و همچنین پایانه ریلی که در مرز رازی وجود دارد، زمینه خوبی برای صادرات محصولات تولیدی استان به خارج از کشور دارد که لازم است از این مزیت و قابلیت استان نیز استفاده شود.
 
انتهای پیام/م
 

موسسه پژوهشی سیب در آذربایجان غربی تشکیل شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.